Stressad till tänderna över min framtid

Jag sitter och kollar på utbildningar. Tråkigt. Varför ska det vara så jävla viktigt att ha en bra utbildning för? En lärare sa till mig för ett tag sen att hon tyckte att det var så roligt när hon läste sin utbildning, att få lära sig massa nya saker. Ja, hon valde att gå sin utbildning (för ungefär 40 år sen), idag har man inget val. Har man ingen utbildning så kommer man ingenstans. Det är klart att det finns någon som gör det, men ni förstår vad jag menar?

Ha, det är så lustigt.
För några månader sen fick jag lust till Universitetet igen, jag fick lust till att utbilda mig för jag vet att jag måste, men nu när jag sitter och tittar så känner jag bara yuck, why? Det är ju skittråkiga utbilningar här i Karlstad och det suger fett, men jag vill inte flytta! Inte utan Alex i alla fall, och jag vet också att han inte ska "stå i vägen" och att jag ska göra vad jag vill för annars kommer jag att ångra mig och bla bla bla, men nä. Jag vill vara med honom, punkt.

Jag fick ju en försmak till inredning när jag var på Åhlens och att jag nog kanske skulle vilja jobba som kommunikatör eller dekoratör åt butiker som H&M, Åhlens, ja men ni fattar. Ha hand om det visuella i en butik och få den att sälja, men vart finns det sånna utbildningar då? Jo, Växjö, Stockholm. Långt bort.

Nej usch!
Ansökningarna ska vara inne senast den 15 april och nu har jag sån här panik igen! Varför varför varför??!! Gud jag hatar när jag blir alldeles panikslagen och stressad, men usch, mitt liv hänger ju på det. Min framtid. Det är ju seriösa grejer man spelar om, så det är inte bara något man kastar ut i vattnet och denna gång vill jag välja rätt från början så att jag inte hoppar av som jag gjorde sist för att den jävla skitutbildningen sög.

Ska jag bli hälsocoach mån tro?
Det tål att tänkas på i en månad till.

God natt

Kommentarer
Postat av: linda

jag sitter i samma sits. Känner också att jag borde plugga men egentligen vill jag inte...skitsverige

2011-03-06 @ 12:18:59
URL: http://wrapup.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0