Emelie <3 gymnastiken och allt vad det inkluderar

Jag saknar gymnastiken. Jag saknar det något grymt mycket!
Jag saknar att komma dit och så har inte tränarna kommit så man står utanför dörren och vänta, en efter en dyker upp och så startar man värsta samtalet, och det bara fortsätter och fortsätter under uppvärmningen och töjningen. Det var så jävla roligt! Sitta där och snacka en massa skit om allt och inget.

För att inte tala om alla resor vi har gjort i våra dar!
Resor till skåne som innebar att jag, Anna och Frida gick runt och snackade skånska hela helgen (stackars tränare!) eller resor till, ja skåne och vi kom ut ur duscen och posade i handduken, väldigt väldigt vackert! Gud, jag skrattar lika mycket varje gång jag tänker på det. Eller resan när vi åkte tåg och spelade Cirkus och Hej knekt hela vägen och skrattade och skrek så högt att vi nog väckte alla som sov på tåget. Eller resan där vi sov på spökhotellet och hittade en icke barnvänlig tidning bakom en av tavlorna (fråga inte ens varför vi kollade bakom tavlan) eller resan när vi bilade ner och jag åkte med Anna och Frida och vi satt och sjöng en massa schlagerlåtar och Fame Factory låtar, sjöng var nog väldigt generöst, vi skrek nog snarare. Ja, roligt som fan var det i alla fall!

Åh jag minns alla program vi har tränat in, alla shower vi har gjort, alla danser till Vårkavalkaden, alla tävlingar med truppen, de var de allra bästa, de roligaste. HAHA!!! Eller ja, tisdagarna när vi var tvugna att gå ut i pingisrummet för att innebandyn skulle ha hallen och så fick vi köra styrka och mjuka, men ibland hade vi turen att få leka också! Djungelleken, eller ledarleken, när en står i mitten och en annan leder och gör olika danssteg och konstiga rörelser och så ska den i mitten lista ut vem som leder, eller sångleken! När vår tränare sa ett ord och så skulle man sjunga en låt med det ordet i, åh åh åh!

Jag vill tillbaka till Asplundshallen, tillbaka tre-fyra år i tiden och tillbaka till alla mina vänner som jag tycker så mycket om! Jag vill vara galen med dom, jag vill skratta med dom och jag vill snacka förbannat mycket skit med dom, för gud ska veta hur jävla mycket jag grät när jag var tvungen att sluta för att flytta till Strömsund.

Och allra mest saknar jag att få röra mig på stora ytor till mina älskade låtar, Bergakkungens sal, James Bond, Kill Bill, Romeo och Julia och alla andra som jag inte kan namnet på. Jag önskar jag fick svänga med mitt band, kasta mitt tumband, röra mina käglor, studsa min boll och hoppa med mitt rep och jag önskar jag fick uttrycka mig till musik som jag älskar, bara en sista gång...

Anna S, Frida, Erica, Anna E, Rebecka - jag saknar er!

Puss

Kommentarer
Postat av: Erica

Saknar gymnastiken jag också, ibland fruktansvärt mycket. Och alla ni goa tjejer som man fått så många roliga och fina minnen med :) Tänk om man kunde vrida tillbaka tiden!

2010-03-02 @ 15:06:37
URL: http://eriicapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0