En tankeställare

Idag är jag en smart och intelligent kvinna och det är jag glad för, men med detta så inser man ju också vilka misstag man har gjort i sitt liv, usch, jag vill inte ens tänka på alla. Ett misstag är att jag önskar att jag hade njutit mer av Strömsund mot slutet, men jag var så arg på allt och vissa personer så jag kunde inte, jag ville bara bort därifrån!

Nu när jag tänker på det så förstår jag hur jävla bra jag hade det där, hur enkelt allt var.
Jag gick till skolan och på lektioner och fick lära mig saker, jag fick skriva om saker (som jag älskar!) jag fick hålla på med det jag älskar - skytte och show/musik. Jag fick lära mig att spela piano och det är nog bland det bästa jag gjort och jag vet också att det bästa valet jag någonsin gjort i mitt liv var Strömsund.

När jag bodde i Strömsund så fanns skolan inom 500 meter, skyttehallen fanns fem minuter bort, träningsmöjligheter fanns alltid runtom mig, och nu, nu inser jag att det var bland det bästa man kan önska sig, för nu, när jag har skyttehallen tio minuter bort med buss och jag måste släpa på grejerna upp och ner och nu när korthållsbanan ligger tre mil bort och gymmet kostar en förmögenhet, så inser jag hur dum jag var som inte tog bättre vara på det. Nu ska vi inte glömma bort att Strömsund också hade sina brister men det mesta var alltid bra och jag saknar det. Nu har man så mycket bekymmer med jobb och träning och mat och gud vet vad! I Strömsund gick jag till skolan,  jag tränade, jag fick maten serverad utan att bekymra mig över det, enkelt.

Nej, alla skyttegymmare som är less, ta vara på det! Alla säger det till en men man förstår inte förrän det är borta.

Puss

Kommentarer
Postat av: mamma

Men du gumman. Livet bjuder på både upp och ner gångar. Man måste ha det lite jobbigt ibland för att veta när man har det riktigt bra och är på topp.

Och på topp har du varit många gånger, och snart är du det igen......Du ska inte se bakåt och gräma dig, utan fokusera på framtiden......Jag vet att du snart kommer på vad du vill göra med ditt liv, och då är det bara att satsa!!!! GO ALL THE WAY BABY!!!

KRAMISAR

2010-04-19 @ 15:59:02
Postat av: frida

emelie, karlstad bjuder nog på mycket mer möjligheter än strömsund. vinter året runt typ o inte så himla mycekt action. vi vill nog komma från ström va? ;) men även, så charlotte perelli har en sån sjukt stor garderop? GUDARS SKYMNING! Vill ha!! Vill ha! :D OCH i norge, ja sökte som på internet först o så fick jag en intervju men alla säg att det är lättaste är att bara åka. o du som ha nära (hyfsat nära) kan ju typ bara ta den här swebussexpress från karlstad o åka dit med en massa cv:en o höra dej för! :D assmidigt! verkar finnas sjukt med jobb, OM man vill dit. jag ville det bara inte tillräckligt mycekt! kör på Norge emelie! du tjänar storkovan! :D

2010-04-19 @ 16:36:42
URL: http://fridahelgessons.blogg.se/
Postat av: Linda

yeah, i miss my old life too...a little...

2010-04-19 @ 20:56:23
URL: http://wrapup.blogg.se/
Postat av: therese

Hej kusin!

jag säger som ulrika. gräm dig inte för mycket över det som redan hänt, utan satsa på det som komma skall! I oslo är det mycket lättare att få jobb, även om det även där har blivit svårare. MEN, man får inte vara kräsen. jag känner många som började med jobb som de verkligen inte ville ha egentligen, men som fick andra jobb när de väl var på plats i oslo och kunde söka mer kontinuerligt. Det är alltid en början att anmäla dig hos bemanningsföretag. Typ Adecco, Poolia, Manpower mm. där får du en fot in på något ställe och sedan kan de "ta över" dig som anställd. Så jag tycker du anmäler dig på bemanningsföretag, sedan åker du som Frida skrev dit och söker. Skriv ut Många cv:en och gå sedan ut och MÖLJ! jag vet att det tär på självförtroendet, men alla går igenom det och när du väl står där med jobb blir du väldigt stolt över dig själv. kör på Norge Emelie!

Lycka till! kram

2010-04-20 @ 12:06:07
URL: http://theresedurken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0