Lite färgklickar här och var

Häromdagen införskaffade jag mig nya vårblommor.
Det finns ingenting som är så underbart som riktiga blommor! Dom ger en värme och mer liv i hemmet och vad kan vara bättre än en liten färgklick just nu när vi är i den mest dystra tiden som jag vet, fast samtidigt den härligaste. Dystert är det dagar när det är grått, kallt och slaskigt. Härligt är det dagar när solen skiner och man känner att det luktar vår :)

I alla fall.
Jag hade inga krukor som passade till blommorna så jag var lite uppfinningsrik och tog vanligt notpapper och knöt runt gammalt snöre (stoppade blommorna i plastpåsar först). Jag tycker att det blev fint faktiskt! Enkelt och det kostade mig ingenting heller ;)

För er som inte hängde med i min julblogg kan jag berätta att notpappret har jag färgat med te för att få det att se mer gammaldags ut. Så jag kopierade bara ett vanligt notpapper med mycket noter, kokade te, penslade på ett tunt lager, lät det torka och voila! Du har ett notpapper som ser ut att vara från Mozarts tid ;)

Det kan ju inte bli bättre eller hur? :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0