Kläder + kontroll = Good deal!

Ni kan aldrig gissat vad jag har sysslat med idag!
Det har nåt med kläder att göra, och det har någonting med ordning och reda att göra och det har något med matematik att göra - just det! Jag har räknat exakt hur mycket jag har av varje! Hur många toppar och linnen jag har, klänningar, byxor, shorts, tröjor, kjolar, you name it! Det enda som jag inte har räknat med är alla mina mjukisbyxor och träninsbyxor och alla andra träningskläder, so, here we go!

Jag har:

46 klänningar
9 kjolar
20 par byxor
8 par leggings
6 par shorts
79 toppar och linnen
6 vinterjackor
32 tröjor
42 par skor (som jag använder ofta!)
12 sjalar och halsdukar
9 bikinis
22 bh:ar
58 par trosor
6 kavajer
1 jumpsuit
9 sommarjackor

Alltså, jag tycker inte att jag har mycket kläder, men när jag ser siffrorna! Ja då tycker jag faktiskt att det är jättemycket! 46 klänningar?! HALLÅ?! Ja herre gud.

Ni  kanske undrar varför man gör en sån här sak?
Jo grejen var egentligen att jag skulle skriva upp alla plagg jag hade eftersom jag glömmer bort vad jag har, (vem kan anklaga mig?) och så skulle jag sätta upp listorna i garderoben och sen när jag skulle sätta ihop en outfit så kunde jag bara kolla listorna istället för att gräva bland alla kläder och när man väl shoppar något nytt ja då är det bara att lägga till det på listan. Ja det var faktiskt skitsmart! Och det känns mycket bättre nu, för nu ser jag att jag verkligen har mycket kläder och att jag inte behöver shoppa HELA tiden :P

Men... jag vill ju gärna shoppa hela tiden... ^^

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0