Minnenas dag #1

Idag är det exakt ett år sedan jag gick på min studentbal. Det var bland det roligaste och härligaste jag någonsin gjort! För många handlar balen bara om att sätta på sig en snygg klänning och supa järnet, men för mig handlade det om någonting helt annat. Det här skulle bli ett minne för livet, ett minne av mig och min älskling. Den här dagen hade jag ju längtat efter i stort sett hela mitt liv! När jag var liten älskade jag att sätta på mig fina klänningar och klackar, och varenda chickflick jag och mamma såg gjorde att jag längtade ännu mer efter när jag skulle få gå på min egna bal.

Jag har alltid trott att min bal skulle bli bra, men jag kunde aldrig ana att den skulle bli så bra som den verkligen blev! Det var så underbart att gå bland alla människor på väg till Folkan för man visste att de var där för att kolla på en och jag kände mig så stolt över att jag fick gå på balen med den jag älskar, jag tror att det gjorde det hela betydligt bättre faktiskt. Sen fotograferades vi i evigheternas evighet och sen gick vi in och minglade och alla var så fina! Och alla gav en komplimanger och det var så härligt! Och sen åt vi en gooood middag och skrattade och sen var det dags för valsen och jag och Alex hade tränat en gång inför den och jag tänkte att det här går väl åt helvete, men det var som att det bara flöt på! För vi dansade så bra! :)

Jag och Alex dansade varenda dans för ingen av oss var där för att supa, det kunde vi göra alla de andra 364 dagarna på året, men just den här dagen, den 8 juni 2009 ville vi bara vara med varandra. De ögonblicken när vi dansade är ett av mina lyckligaste minnen från hela mitt liv, det var som på film!

Idag är det den 8 juni 2010 och idag är det exakt ett år sedan jag och Alex blev Balens Kung och Drottning och det ska vi fira med god mat! Haha! Ja, det kan tyckas löjligt men vi är stolta och det är ett fint minne :) Speciellt för Alex! Han har aldrig riktigt vunnit något i hela sitt liv men han blev balens kung och han sa att han var så lycklig över att äntligen få vinna något och sen på studentdagen så vann (eller ja, tilldelades) han och hans kompanjoner från deras band Black Mamba ett stipendium och det var också en vinst för honom :)

Jag älskar dig Alex, min kung och min själsfrände.



Min studentvecka var alla tjejers mardröm. Jag var bottenförkyld och kunde knappt prata och när jag är förkyld så blöder jag näsblod väldigt ofta och vad händer inte precis innan vi ska åka på balen! Jo, jag blöder näsblod, givetvis! Tror ni jag var glad då eller? Haha! Tur att jag skrattar åt det idag i alla fall :)













Och här har vi Black Mamba med sina partners.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0