Stort steg och i rätt riktning - äntligen!

Idag har jag, tack vare en massa tjat, nej förresten, efter oändliga klagomål och en massa massa tjatande från Amanda, Joel och Alex tagit mig i kragen och gjort något! Jag gick faktiskt ner på Pekås för att träffa personalchefen för att prata om jobb. Jag stod där i affären i säkert en halvtimme och velade fram och tillbaka och det var nära att jag bara rusade ut ur butiken flera gånger! Men det var en liten röst långt långt inom mig som viskade:

- Om du går nu Emelie, då kommer du ångra dig. Om du går nu, då kommer det gå utför. Om du går nu Emelie, då går du emot allt du står för.

Så, jag lyssnade faktiskt för en gångs skull och gick bort till frysdisken där det stod personal och frågade vart den ansvarige för butiken fanns. De svarade att han var bortrest för tillfället och att det var den ena killen som jag snackade med som var biträdande. Jag förklarade att jag sökte jobb så glatt jag kunde och han sa att det inte riktigt var hans bord. Jag svarade artigt att det förstod jag. Men då gav den där killen mig numret till han som ansvarade för butiken och helt plötsligt kändes allt mycket mycket bättre! Carl hette förresten han så i morgon ska jag ringa honom och hoppas på tur!

Visst, jag har inget jobb ännu men det här var faktiskt ett stort steg för mig och nu känner jag att jag är på rätt väg! Inget ska stoppa mig. Jag ska spara pengar, jag ska resa, jag ska på resan sakna alla och fundera ut vad jag verkligen vill göra i livet. Sen ska jag åka hem, jag ska göra det jag vill och jag ska lyckas!

I'm gonna dress för success!

Kommentarer
Postat av: Julia

OH MY GOOOOD EMELIE! DU ÄR SÅ MODIG! Jag är stolt över dig Cookie! <3<3



Och en miljard tack för tipsen, det var faktiskt väldigt bra tips! Du borde komma hit till Sydney och vara min personliga stylist, så kan vi shoppa loss som tokar!!!<3 Men alltså, åh, tack! Jag ska ha dina ord i mina tankar när jag shoppar nästa gång (Vilket måste bli snart, haha)



Åhhh tack älskade du <3<3<3 Du är så sjukt modig med<3<3<3



Puss puss / Kapten

2010-01-19 @ 08:55:20
URL: http://romeos.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Duktigt där gumman:) Du vet att du är värd att få göra det du vill, det ordnar sig alltid i slutändan ändå. Lev livet medans du är ung. Du vet....LIVET KOMMER ALDRIG I REPRIS

2010-01-19 @ 09:37:33
URL: http://tigerflisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0