Angry Larsson

Gud! jag blir så jävla arg, ARG ARG!

Jag hade skrivit av mig allt jag behövde skriva av mig här i bloggen och så skulle jag publicera det, men vad händer inte, jo datorn kraschar, woho! Förbannade jävla fittdator, jag hatar den mer än jag hatar den här jävla situationen jag är i! Och då ska ni veta att jag hatar den förbannat mycket!

Nu är jag så arg att jag inte ens har lust att skriva om allt! Nej, för nu kan jag inte formulera orden lika bra som jag hade gjort förut... FAN! JÄVLA OFLYT HELA TIDEN!


Igår blev jag så less på allting så jag gick in i badrummet och klippte av mitt hår. Eller ja, klippte av, jag klippte topparna och så klippte jag lugg, I love it.

Men jag har i alla fall problem så det hjälpte inte att klippa håret.
Jag måste söka jobb, jag måste ha ett jobb snarast möjligt! För jag ska hoppa av den jävla visuella kommunikationskiten för det är seriöst ett av de största misstagen jag någonsin gjort, att börja på Karlstads Universitet. Idiot. Det enda bra som kom ur det var Linda. Världens bästa Linda som jag älskar.

Så nu vill jag bara ha ett jobb, men det är så svårt!

* Vilka affärer ska jag gå till?
   - Vad som helst duger i och för sig, men det finns ju vissa gränser. Det är rena djungeln fast samtidigt känns det som att det finns så lite.
* Hur ska man uppföra sig?
   - Jag kan ju inte bara säga: Hej, jag vill ha jobb. Eller kanske ens komma dit på platsen?
* Inte pepp på att lämna fram mitt CV.
   - Nej, varför skulle jag vara det? Det består av tre jobb (sommarjobb) och det är ju inte särskilt imponerade + en punkt där det står att jag ej har kökrkort, yey! Kul att lämna fram det och se deras besvikna miner, nej tack.

Usch. Jag tycker inte om det här, inte ett jävla dugg!
Nu vill jag bara jobba, tjäna pengar och resa bort. Långt långt bort så långt bort från allt och alla som möjligt! Och sen när jag kommer hem ska jag göra det jag vill, men det är problem nummer två. Jag vet inte vad jag vill arbeta med i framtiden. Jag älskar kläder och jag älskar mode, något där vore inte helt fel, men det är ändå svårt att veta vad man ska arbeta med inom det området. Jag funderade på kläddesigner för det ville jag när jag var liten. Jag minns hur jag och mina kompisar alltid satt och skissade kläder och lekte modeföretag och jag minns hur vi rotade ur min garderob med jättemycket kläder och satte ihop olika klädkombinationer och fotade oss.

Alex tycker att jag ska bli musikalartist eller showartist. Inte mig emot! Det är det jag helst skulle vilja. Att dansa och sjunga och spela teater för jag älskar det. Det är det bästa jag vet! Jag brinner för det. Alex tycker att jag skulle passa bäst som det, han kan riktigt se det framför sig säger han, men problemet är att jag inte kan sjunga. Han kontrar med att det kan ingen i Sverige nu för tiden. Åh, det bringar hopp! Men i alla fall...

Sen har vi ju Joel och Ludvig som tycker att jag ska bli frisör. Jag ville det när jag var liten, i flera år faktiskt, men det växte bort. På ett sätt vore det kul, men samtidigt inte. Tänk så mycket slitningsskador de får i axlarna och knäna och ryggen, det skulle inte vara bra för mitt skytte.

Sen har vi mamma och pappa som tycker att jag ska bli polis. För det har ju faktiskt också alltid varit en dröm, men Alex vill inte att jag blir det. Han säger att han skulle vara så rädd att något skulle hända mig och det är ju gulligt i och för sig, men seriöst, ur ofta händer det något? Kriminalinspektör Larsson, wow! Det låter snyggt!

Usch. Det är svårt. HJÄLP! Kan inte någon ge mig en hjälpande hand. Hur/vart/när söker man jobb och vad fan ska jag bli i framtiden? Förlsag skadar inte. jag bryr mig om folks åsikter även om jag nästan aldrig följer dem, de betyder mycket, faktiskt.

Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å så har du mig som tycker att du ska ut i världen och hitta det Du verkligen vill bli!

2010-01-12 @ 19:50:20
Postat av: aaamanda!

ja, och de va jag som skrev^^

2010-01-12 @ 19:50:41
URL: http://amandasundin.blogg.se/
Postat av: Julia

Men det låter bra att du vill ha jobb Emelie! Men det är faktiskt skitsvårt och jobbigt, men jag tror det kommer vara värt det. Man kan ju plugga senare i livet om man vill och när man vet vad.



Ett tips om du vill söka jobb, gå in på nån affär eller så, presentera dig och fråga efter Managern/chefen. Säg att du är intresserad av att söka jobb och man brukar oftast få lämna in CVn, även om dom inte har ett jobb tillgängligt nu så har dom ju åtminstånde fått ditt CV. Ochd då vet dom ju att du är intresserad!



Lycka till!

xox Julia

2010-01-13 @ 01:50:37
URL: http://romeos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0