- - -

Nu har jag tittat på Guldbaggegalan och jag är så nöjd! Min favoritskådespelare Noomi Rapace som jag har tjatat om ända sen jag såg Stieg Larsson filmerna vann priset för årets bästa kvinnliga skådespelare, yey! Ni ser! Ni ser! Vem är det som har öga och talang för sånt va, va? ;)

Jo just det, Män som hatar kvinnor vann priset för årets bästa film också + biopublikens bästa film och det har jag också sagt! Ingen big surprise kanske att den vann då den har hyllats av förbannat många människor, men jag är i alla fall glad över att de båda vann, faktiskt. :) Både filmen och Noomi Rapace berörde mig något så gruvligt när jag hade sett första filmen.

Idag har jag varit i skolan och suttit på en introduktion till den nya kursen i två timmar, och herre gud vad läraren babblar om allt och inget! Jag herre jösses amalia! Efter det åkte jag hem och gjorde en massa och efter det åkte jag ner till skyttehallen och tog ett pass med Felix. Tränade med stativ hela träningen. Ni förstår, jag håller på att försöka vänja mig vid att skjuta med stativ. Jag skjuter alltid med det i korthåll och jag älskar det där, men i luft! Nej, vi fick en dålig start från första början och jag har inte gjort något för att det ska bli bättre. Men för några veckor sen gav jag det en chans, 50/50 - halva träningen med stativ, halva utan. I början stod jag och höll kvar geväret i axeln i 10 skott, sen tog jag omtag, det utvecklades till 20 skott och sen omtag, men idag mina kära vänner stod jag en hel 40-skottsmatch + provskott och det kändes bra! Håller fortfarande på att vänja mig men det blir bättre :) Sköt 390 poäng i alla fall och jag är inte riktigt nöjd, men hyfsat i alla fall. Jag jagar de stora poängen!

Grejen som är nu är den att jag faktiskt börjar tycka om stativet och jag börjar vänja mig vid det, men samtidigt finns det en liten osäkerhet i det hela, jag vet inte varför. Även om jag tränar bra med det så vet jag inte om jag skulle våga skjuta med det på tävling. Jag har gjort det förut, en eller två gånger, men båda gångerna gick käpp rätt åt helvete och det slutade med att jag kasserade stativet och fortsatte som vanligt. Men jag ska träna på och hoppas att jag kommer använda det på skyttiadens regionsfinal (som är om mindre än två veckor) för det är ju faktiskt Megalinc så då är det inte lika jobbigt, eftersom man inte behöver flytta tavlorna. Ni skyttar fattar! :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0