Rally Sweden 2010

Har varit i Hagfors sen i onsdags och det har varit skönt att komma bort ett tag!
Har ju varit på Rally Sweden faktiskt, och det piggar ju upp vem som helst! :D

På fredagen var vi på servicen och kollade, häftigt. Jag och älsk var inte så utrustade med vinterkläder så innan åkte vi och köpte ett par termobyxor var, väldigt vackert måste jag säga! Vi köpte ett par likadana i olika färg, så där kom vi, matchandet paret, så fult! Men vi betalade hellre 149 kronor istället för 299, och vem gör inte det? Det är ju inte direkt så att vi ska bo i dom.
På lördagen blev det tidig utgång! Och det var nära att det inte blev någon alls! Hade klockan på 07:00, gick upp och tittade hur kallt det var, 26 minusgrader! 26! Nej uschameja tänkte jag, gick och la mig igen och frågade älsk om vi verkligen skulle ut på första sträckan. Efter många om och men så var det faktiskt JAG som bestämde att vi skulle ut.. Förvånad? Jag med! På med alla kläder, långkalsonger, två par mjukisbyxor, termobyxor, strumpor, två par socker, rejäla vinterskor, en tröja, en t-shirt, en tjocktröja, en fleesetröja, en tjock jacka, en mössa, två par vantar och jag var redo! :) Mina kusiner kom med sina partners och jag, älsk och pappa satte oss i deras bil och så stack vi upp mot Uvanån, Sågen och skogen.

Väl där skulle vi parkera, men tro på fan att parkeringen var full! Och det är en lång jävla smal väg in till sträckan och omöjligt att parkera sig efter vägen. PANIKEN kom och vi tänkte att va fan! Vi tänker då fan inte gå en halv jävla mil extra! NO WAY! (För vi skulle ju trots allt gå långt efter parkeringen, ut i skogen för att hitta den bästa platsen) men, vi fick vända, förbannade då det faktiskt fanns platser! Men de var till för media, och till saken hör att det kom endast en jävla mediabil under hela sträckan. Vi vände, körde, mötte ett tjugotal bilar som också fick vända och så åkte vi dryga 200 meter då vi hittade ett hus med en stor infart så vi frågade gubben som bodde där om vi fick parkera där och det fick vi inte eftersom det var VIP-parkering, men min pappa vet hur man pratar i sig hos folk, han sa att vi bara var två bilar och det var okej. Så vi körde in, men sen så hakade ju alla andra bilar bakom oss på också! In på gården och gubben blev skitförbannad! Inte på oss, men på de andra, så vi gick och sen när vi gått drygt 20 meter så kommer gubben ut med hagelgeväret! Och när vi gått några meter till så hörde vi ett skott avfyras upp i luften, då vart det fart på dom! HAHAHAHAHA! Vi var i alla fall artiga ;)

Brasan hade vi fått igång och vi var i ivrig väntan på att första bilen skulle komma! Och den kom, fort som fan kom finnen som vann hela rallyt, Mikko. Bil efter bil kom och vi väntade på att någon skulle köra av vägen, eller fastna, eller välta, för hur hemskt det än låter så är det ju det som är roligt att se. Vi hade nästan gett upp hoppet när Säw kom, och slog i första innerkanten och fastnade i andra! Han satt fast, och alla runt om sprang dit för att hjälpa honom, pappa förstås och Andreas (min kusin) och Robin (min andra kusins pojkvän). De skrek att vi var tvungna att varna de kommande rallybilarna att sänka farten genom att vifta med armarna, bilarna kommer med bara en minuts mellanrum. Så jag och min kusin Elin viftade med armarna när bilarna kom, men de kommer ju så fort att det inte är det lättaste att få dom att sänka farten och när den första bilen kom så var den nära att köra in i Robin och Elin skrek! Hon blev livrädd! Jag förstår henne. Men sen, i ivrig panik så ställde hos sig så nära vägen man kunde och viftade som fan med armarna när nästa bil kom och vi stod ju i en kurva och bilarna får sladd så då var den bilen nära att köra på Elin och jag blev skitförbannad på henne! Jävla unge att stå så nära vägkanten! Så jag skrek åt henne att komma längre upp men då skrek hon att jag skulle hålla käften. Jaja, efter fem minuter av slit så fick de loss honom och sen höll pappa på att bli överkörd och fick dyka rakt ner i snön. Alla överlevde utan skador och sen skrattade jag och Eling åt hela situationen ^^

Efter sträckan åkte vi till Sprinten och det var roligt.
På söndagen skulle vi jobba så då blev det uppstigning klockan 05:00 och dra åt helvete vad trött jag var!
Vi jobbade på parkeringen och fick dirigera vart bilarna skulle åka och parkera, och ja, det låter tråkigt men det var skitkul! :D Man hade sån makt. Du är media, du åker dit, du är vanlig du åker dit. Sen fick man snacka engelska med de utländska medierna och det var skitkul! Och sen när parkeringen blev full så blev det kaos och just för tillfället så är det inte roligt men såhär i efterhand så skrattar man åt att man sprang som en idiot och gjorde allt för att bilarna skulle komma in. Och värst var det när det kom bussar! Ja, vart fan skulle vi ställa bussarna?! Men vi löste det. Sen tittade jag när de flög i guppet i slalombacken och sen skulle jag jobba igen eftersom det sulle komma ännu ett lass med bilar inför den andra sträckan i backen, men jag började må dåligt. Mådde illa som fan och ont i magen hade jag och så var det svinkallt så jag mådde ännu mer illa. Jag försökte, men kroppen orkade inte så jag fick åka hem.

Det var trots slutet en jätterolig helg och älsk var verkligen imponerad!
Världens största vinterrally i lilla Hagfors, det är coolt!

Puss







Världens starkaste man



Jag och mina syskon :)



Solen lös nåt så in i helvete,
det var en underbar dag!



Great day!
And we love hotdogs! xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0