Dagens skytteträning med min träningsgrupp

Är precis hemkommen från träningen med de autistiska ungdomarna och idag var det riktigt roligt! :)
För det första så var det en tjej med som aldrig skjutit förut så jag fick lära henne från början med allt, och när jag förklarade så såg det ut som om hon förstod vad jag sa, men inte förstod hur hon skulle göra, så jag fick förklara samma sak flera gånger och sen började hon skjuta. Hon sköt sina skott överallt, verkligen överallt! Hon träffade det svarta, det gjorde hon, men skotten gick höger, vänster, upp, ner, klockan fyra, klockan elva. Så jag gick fam till henne och sa att hon skulle titta mitt i pricken och inte runtom, att hon skulle tänka att geväret stod stilla och att det inte rörde sig överhuvudtaget och att fokusera. Tänk på tior sa jag, så ska du se att de dyker upp snart. Jag gick iväg för att hjälpa några andra och sen när jag kom tillbaka, då sköt den här tjejen jättebra! Bara nior och tior! Det är coolt! Att gå från fyror-femmor i snitt till nior-tior på tjugo minuter!

Alla andra som var där och sköt idag har ju varit där förut så jag kände att de var mogna för en tävling, utslagningstävling. Det här är roligt! Många av dom sköt hyfsat men inte mer först, MEN... när tävlingen började så var alla så fokuserade och de sköt bra, riktigt bra! Jag har aldrig sett dom skjuta så bra förut. De sköt nior och tior, nån åtta, nån sjua, men det är sånt man får räkna med. Det var en tjej som jag blev grymt imponerad av för hon har aldrig skjutit riktigt bra förut, men hyfsat, men idag satt det! Hon sköt tia efter tia, nån nia, tia, tia och jag blev så glad för nu visade hon att hon verkligen lyssnade på det jag har sagt. Och det var ruggigt bra tior hon sköt också! Det enda jag tycker är synd är att de är 14-15 år, vilket gör att de inte får tävla med stöd längre som de tränar med. Det är synd för det är några som har potential till att bli riktigt bra, men åldern hindrar dom.

En bra dag i skyttehallen helt klart! :)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0