Pling pling

Idag hände något mysko. Roligt, men weired.

Jag var i full gång med att storstäda lägenheten, ni vet hela paketet. Dammsuga, moppa golven, damma, diska, tvätta, putsa fönster, bla bla bla. Helt plötsligt ringer telefonen! Dyblöt om händerna blir jag irriterad och tror att det är mamma som ringer, nu ska jag få höra en massa skvaller tänkte jag! Vilket genast gjorde mig på bättre humör vill jag erkänna men sen när jag skulle svara så såg jag att det var ett norskt nummer!

Till denna historia hör att jag registrerade mig på norska manpower IGÅR och IDAG ringde de och frågade om jag bodde i Oslo (där jag hade sökt). Jag kände mig dum som ett fån som sa att jag fortfarande bodde i Sverige men då frågade han om jag tänkte flytta dit inom en snar framtid och då sa jag att det ska jag absolut men först måste jag ha ett jobb. Jag var också snabb med att säga att jag har släkt som bor i Oslo i faaaaall. Han sa att jag skulle slå honom en "pling" som han så fint uttryckte sig om två-tre veckor för att se hur det såg ut för mig då för att se om han hade något jobb åt mig då de har börjat samarbeta med en ny leverantör som jag veeeeerkligen är intresserad av! Han tyckte mitt CV såg bra ut ^^

Bara sådär?
Så om jag nu skaffar boende och så snarast, var det verkligen så jävla enkelt att få ett jobb i norge då?
Jag hoppas verkligen att det är det i alla fall!

Puss

Kommentarer
Postat av: frida

Nice emelie! ja sa ju det, det är enkelt i norge! :D ett litet boende så ha du ju snart snabba pengar. :D ha du släkt i oslo? eller drog du till me nått bara? ;) haha, annars kan du ju kolla hybel.no och finn.no eller så finns det en asabra facebooksida (svenskar i oslo) där det är månag som söker folk till kollektiv. :P smidigt o så få man bo me svenskar o få en massa kompisar direkt. perfekt! Lycka till! :D

2010-04-28 @ 21:37:20
URL: http://fridahelgessons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0