Picknick och failad köttgryta

Idag har solen lyst hela långa dagen och det har varit riktigt varmt! Och idag har jag och älsk varit tillsammans i två och ett halvt år så detta och solen gjorde att vi ville göra något liiiiite speciellt även om vi inte tar så allvarligt på våra månadsdagar, så vi bestämde oss för att åka på picknick till Mariebergsskogen :)

Och vilken känsla det var att kliva in där! Jag var där ganska ofta när jag var liten, då hade de i och för sig ett nöjesfält där och det var mycket roligare att vara där då, men de tog bort det tyvärr. Vet inte hur många år sen det är jag var där, för många antagligen och det var så mysigt att kliva in där igen. Det var jättemycket folk, massa barnfamiljer, massa kärlekspar och massa old couple :) Alex blev helt till sig! Han tyckte det var skithäftigt, haha! Vi gick och tittade på djuren, det är en djurpark där med djur från bondgårdar och jag gillade tuppen mest! Så snygg och ståtlig med sina mörka, turkosa fjädrar och sin starka, gälla röst. Såg lite kycklingar, lite hästar, lite får, lite grisar, lite getter, lite kaniner, lite hönor, några gigantiska gåsar (fast det var nog inte det) och slutligen så såg vi kossor som gjorde något som är barnförbjudet, ja ni kan ju tänka er uppstyåndelsen! Jag och Alex höll på att skratta ihjäl oss när kossorna stod där och sexade loss.

Vi fikade och hade det mysigt, satt i solen och bara mådde gött.
När vi kom hem skulle vi laga en köttgryta, något vi aldrig gjort förut och jag kan säga att vi failade totalt och det hela slutade med pizza. Ja, jag ska aldrig mer göra det och om jag ska det ska jag följa ett exakt recept!
När vi var nere på pizzerian så var det en kvinna som kom in och skulle beställa och hon ville ha cashewnötter på och då sa han i kassan att det kostar extra och då sa kvinnan: Äsch, skit i det. Ni vet sådär spontant som vi svenskar säger. Sen gick kvinnan och gubben blev jättearg!
- Man säger inte skit i det, vad fan är det? Man kan säga det till sina kompisar men inte i en affär bland vuxet folk, då kan man fan uppföra sig. (och allt detta med bruten svenska) Jag och Alex trodde ju att han skämtade med oss först så vi skrattade ju bara men sen såg vi ju att han var ju skitarg över det kvinnan hade sagt så jag kände väl att jag var tvungen att hålla med, jag som aldrig tycker det andra tycker!

Ja, det var min dag :)
Alex och jag har haft det så mysigt och jag var så snygg i bara ben och trenchcaot ^^ Ja man får tycka att man är snygg ibland, så de så!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0