Helvetesdag - JA

Idag snöade det när jag vaknade och det sög balle måste jag säga.
Tack våra varma breddgrader här i Värmland så smälte den bort fort som fan men sen hade vi ju oturen att få mer snö på eftermiddagen, och det var inga dåliga flingor heller! Nej det var gigantiska! Och ni ska veta vilka fula ord det flög ur munnen på mig samtidigt som jag stod och kastade kuddarna mot väggen och på golvet, ja jag hatar snö efter december, okej? Ingen hemlighet!

Men argast var jag nog när jag skulle kliva på bussen ner till stan. Jag var glad och munter som vanligt, jag kliver på bussen, visar busskortet samtidigt som jag passerar busschauffören, precis som vanligt, men nej, han stannade mig och var arg och sa med en elak ton:
- Du har inte fyllt i numret!
- Oj, det har jag glömt, har du en penna?
Den arga gubben ger mig en penna och jag fyller i siffrorna och börjar gå bakåt i bussen och då gasar den jävla fittgubben hårt som fan innan jag hinner sätta mig och jag höll på att ramla! Och då ska ni veta att jag har förbannat bra balans! Och vad fan skulle det spela för jävla roll om jag fyllde i de jävla sifforna eller inte, klisterlappen satt ju fastklistrad och det är aldrig någon som har stannat mig förut!

JÄVLA PRÄKTIGA, ÄCKLIGA, FÖRBANNADE, SMUTSIGA, SURA, ELAKA, GAMLA GUBBJÄVEL! DITT JOBB ÄR ATT KÖRA OSS SÄKERT OCH ATT VARA TREVLIG, OCH JAG LOVAR ER, ATT HADE JAG INTE HAFT EN KOMPIS PÅ TELEFON SÅ HADE JAG FAN GÅTT FRAM TILL DEN JÄVLA IDIOTEN OCH SAGT PRECIS VAD JAG TYCKTE OM HANS SÄTT OCH UPPFÖRANDE. JÄVLA ÄCKEL!!!



I morgon får jag se om jag möjligen åker till Hagfors för att skjuta 50 meter, ja är det inte förjävligt när banan är 10 mil bort va? Och den som hör till Karlstad är drygt 3 mil bort men det finns inga bussförbindelser dit? Ja, förjävligt, det var ju det jag sa.

Nej, nu ska jag sova, är så förbaskat trött och det kan jag inte ens förstå själv.
Jag som sover så länge på morgonen!

G'natt (like they say in Pistvakt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0