JSM 2009

Nu är jag hemma från Kristianstad och för er som inte vet så har jag varit där på JSM i helgen och jag vill redan tillbaka!

JSM är, enligt mig, den roligaste tävlingen som jag vet på hela året, det är JSM och SM-veckan. På bara ett nafs så är den över, båda är över och nu ska jag behöva gå och vänta i ett helt år till nästa JSM, kul? Nej..
Jag hade så jävla roligt under detta JSM, det här är nog faktiskt det roligaste jag har varit på hittills.

Skyttet gick faktiskt hyfsat också, kunde väl ha gått lite bättre, men det kan det väl alltid? Om man bortser från poängen så var det ju ett strålande och fantastiskt skytte! Träffbilderna va kanon och 10:orn och 9:orna höll bra decimal, då är det ju synd att man ska ha den där oturen som altid förföljer en, att skottena sitter precis i kanten.. Men, skjuter man inte mitt i så sitter de inte mitt i, hade jag skjutit mer i mitten så hade jag fått fler 10:or så det är inget att sitta och beklaga sig över. Men jag fick ju faktiskt skjuta alla finalerna så det är jag jättenöjd med! :) Det var ju faktiskt mitt mål när jag åkte dit, att få skjuta samtliga fyra finaler.

Prisutdelningen på lördagen, för både fredagens och lördagens skjutningar, var väldigt intensiv för min del!
Inte mindre än 12 (!) gånger fick jag gå fram för att hämta mina priser. Priser för:

* GULD i förbundstävlingen. Värmland vann guldet i 6,5 - LIGG (För tredje året i rad! Fan va vi är bra!)
* GULD i föreningslagstävlingen. Jajemen! Hagfors vann guld i 6,5 - LIGG för första gången i historien!
* SILVER i förbundslagstävlingen i 6,5 - STÄLLNING
* Fjärdeplats i föreningslagstävlingen i i 6,5 - STÄLLNING
* niondeplats och bronsmedalj till mig själv i 6,5- STÄLLNING
* Sen minns jag inte de överiga placeringarna, men jag fick en massa priser i korthållsgrenarna också.

Sen fick jag en massa skålar, termos, fler skålar i olika storlekar, utformningar och färger och en lergök! (Som det faktiskt gick att spela på!) :D Det jag HATADE med några av skålarna är att det står skåne överallt på dem! (Eftersom JSM gick i Skåne och Kristianstad) Men men, det är väl ett minne. ;)

Efter prisutdelningen var det dags för kamratmiddag. Kött och potatisgratäng blev det och fan vad gott det var! Efter mat och kaffe kom höjdpunkten! LASSE STEFANZ spelade live i en lokal bredvid vår och dit fick vi alla skyttar gå in, gratis! Det var jättemycket folk där! Och det var dans! Jag blev så lycklig och fick tillbaka all Strömsundsfeeling och jag dansade som fasen! Det var så jävla roligt att bugga loss :) Jag dansade mest med Joel (en annan skytt) och han var så jävla duktig! Och till mig hade han sagt i flera veckor att han inte kan dansa, ja men säkert! Han var rena proffset och jag kände mig som en människa som varken kan ta ett danssteg eller hålla takten i början. Men under kvällen fick jag in den rätta snitsen och till slut dansade vi som två gudar! ;) Det var svinroligt! :D Jag vill dansa mer, mer, mer!!! :)

JSM 2009 var något alldeles extra och jag hade kunna stannat kvar där nere hur länge som helst!
Nu har jag bara ett enda JSM kvar, och nästa år går det på hemmaplan - i Värmland :)

Tjing och Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0