Larsson ryter till!

Nu har jag varit iväg till skyttehallen och avverkat ett pass, riktigt skönt måste jag säga!
Det var ett tag sen jag gick upp så tidigt för att träna, men vet ni? Det var det bästa jag kunde ha gjort!
Det var underbart skönt, dock så kände jag att ryggen inte var vaken så det tog ett tag att få igång den, men i alla fall, det var så tyst och skönt i skyttehallen. Jag älskar att vara där själv (så man slipper alla ungarna som springer runt och skriker och alla vuxna som står och glor på mig när jag skjuter!) Inte för att det gör något att de glor på mig, det har jag inga problem med, nej då, men det är den där blicken de har, den där som säger:

- Guuuud vad hon är duktig! Jag hoppas att min unge kan bli som henne en dag, ska jag våga gå fram och snacka med henne, be om lite tips kanske? Nej, det är oartigt, hon tränar ju faktiskt, men jag vill ju... Jag gör det sen, eller en annan träning, hon kommer säkert tillbaka! Om hon ser att min unge skjuter bra så kanske hon kommer fram frivilligt och hjälper till, ja, det tror jag, vi kör på det!

Det är DET som stör mig!
Herre hud, jag är inte farlig! Vill de ha tips är det väl bara att komma fram, och jag snackar mer än gärna med dem. Förresten så har jag hjälpt några skyttar och fan så mycket bättre de har skjutit då!

Ett stort plus med träningen var att jag sköt så förbaskat jävla bra idag! Riktigt bra!
Längtar till Falling Target också, åker nu på fredag, underbart, underbart!
Älskar den tävlingen, det är en av de roligaste jag vet och jag säger som Sara, den har en hög mysfaktor på sig och det spelar inte så stor roll hur det går för tävlingen är så rolig i sig! :)
Självklart betyder inte detta att jag ska åka dit för att skjuta dåligt, no way! Men jag ska ha roligt för det är någonting jag har lärt mig sen jag slutade i Ström, att ha roligt när jag skjuter.

I Ström var det så mycket press på en tycker jag, för mycket. Speciellt när det kom till allt fokus runt att man skulle skjuta pers och bli belönad med en guldpeng, det är väl klart att alla vill skjuta pers! Men det funkar inte om man är fixerad vid poängen hela tiden, fattar faktiskt inte vad de där perstavlorna ska vara bra för, egentligen. Förstör är vad de gör om något! Fatta inte allt detta fel nu, jag älskade Strömsund, men det var liksom det där som tog bort det roliga i skyttet.

Skönt att man hittat tillbaka och verkligen känner hur roligt det är!
Jag riktigt längtar efter att få skjuta, hela tiden! Och när jag är i skyttehallen så känner jag mig så lycklig, för det är den där lukten, atmosfären, ja allt i en skyttehall får mig att vilja stanna där och bosätta mig där! :)

Nu väntar Univeristetet, sen bussåkning till Hagfors, suck

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0