En dag i solens sken på skjutbanan

Åh, idag var det riktigt roligt och skönt att skjuta!

Solen sken och det var sådär lagom varmt, alltså inte kokhett så man svettas som en gris, men heller inte kallt så att man håller på att frysa ihjäl! Idag var faktiskt första gången på den här korthållssäsongen som det faktiskt var varmt när jag låg och sköt och första gången som jag inte frös om fingrarna! (Thank GOD! It was a hallelujah moment!)

Ligg gick faktiskt sådär idag, eller så är det bara så att jag börjar bli bortskämd med att skjuta 50 poäng på varje tavla. Det är nog bäst om jag skakar av mig den känslan så att jag slipper bli besviken när jag skjuter en 48 poäng, men i alla fall. En skytts strävan är ju att skjuta fullt, maximala 50 poäng på en tavla, det är nästan som hinduerna som strävar efter ett evigt liv. (Bara för att visa att jag faktiskt lyssnar på religionslektionerna!) Jaja, liggen gick väl inte fy skam men den hade kunna gå bättre känner jag, speciellt eftersom det kändes så jävla bra! (Ni vet den där känslan när allt bara flyter och man inte är medveten om vad man gör) Men jag tror faktiskt att solens ljus hade ett spratt med i leken, men skit samma.

Efter många tavlors liggande var det dags för knä och gissa om jag satt skönt or what?!
Det känns verkligen som att det börjar ta sig nu, det är bra mycket stillare än vad det någonsin har varit förut så nu måste jag bara finslipa det liiiite mer så att det bli blickstilla! Sen, när det är klart, då jävlar ska ni få se på en som kan skjuta! (Eller nja.. jag ska nog snarare bekräfta det för mig själv, än en gång)

Ja, vad ska man säga?
Det var riktigt skönt och riktigt roligt att skjuta idag!
I morgon blir det ett skyttepass till och jag hoppas verkligen att solen skiner i morgon också :) För jag ska även ut och springa efter skyttet och då är det en jävla fördel om solen skiner om man heter Emelie Larsson!

God natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0