Underbara, älskade sommar

Sommar, sommar, sommar, å, du härliga och ljuvliga sommar, var är du?
Man känner att du finns där, du lurar bakom ett hörn. Sakta smyger du dig fram, som en främling i mörkret, men sakta försvinner du lika snabbt. Jag önskar du var här, att du kom till mig, med värme och ljus. Jag önskar att du alltid fanns hos mig, men då skulle jag ju aldrig hinna sakna dig, eller hur?


Jag längtar till sommaren!
Jag längtar efter sol, bad, glass, kjol, klänning, ballerinaskor, pumps, gladiatorskorna, jeansjackan, skinnjackan, bikini, solglasögon, jeansshorts, långa lata dagar på stranden, solskyddsfaktor 30+, iskallt vatten med isbitar, solande på studsmattan, konserter, korthållstävlingar, studenten, fester, semester, tältande, allt! Jag längtar efter allt som har med sommaren att göra!

Tänk, på sommaren kan man göra i princip allt, förutom att åka skidor, skridskor eller skoter. Man kan heller inte pimpla eller åka pulka, men vet ni en sak? JAG BRUR MIG INTE OM DET!
För jag gör ingenting av det där, knappt i alla fall. Visst, jag gör ovanstående saker, ungefär en gång om året, så, what's the point? Jag behöver inte vinter, jag behöver inte snö och slask i sex månader, verkligen inte! Enda gången jag behöver, nej inte behöver, enda gången jag kräver snö är under hela december månad, julmånaden, för då ska det vara snö, för då är det mysigt, men inte halva ens år! Det är tråkigt!

Nej, ge mig sommar och värme!
Jag blir som en annan människa då. jag blir alldeles lycklig för att jag gör saker som passar mig, gör saker som får mig att känna mig hel, som kanske verkar ytligt, men vet ni en sak, JAG BRYR MIG INTE OM ifall det är ytligt för jag blir lycklig! Som att till exempel sätta på sig joggingskorna sent en sommarkväll och ta en springtur, kan man göra det på vintern? Nej, det är mörkt och kallt, halt och ojämn mark så om man genomför den cupen så kan man sluta med en rejäl förkylning och en stukad fot, NEJ TACK!

Älskade sommar, kom till mig snart!
Jag väntar, väntar på att du ska smyga dig in till mig och ta mig med storm, fånga mig i ditt näste!
Älskade, underbara sommar, åh, om du bara visste! Jag väntar...

Puss // Slem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0