Stockholm för andra gången

I torsdags åkte jag till Stockholm (igen!) för att titta på Bruce Springsteen. Vilket väder vi fick! Soligt och jättevarmt, inte en vindpust och inte ett enda moln på himmelen! Nja, det kanske inte direkt var så, jag ljög..

Vädret var hemskt, vidrigt!
Det var ungefär nio grader varmt, molnigt som fan, det ösregnade HELA konserten och det blåste kallt som fan! Jag var iklädd ett par vanliga jeans, svarta stövlar (inte regnstövlar) och min röda regnjacka. Väldigt vackert, verkligen skitsnyggt när man ska gå på en rockkonsert! På vägen till Stockholm Stadion var vi inne i stan och åt lite mat, det var till och med så kallt så att både jag och Lisa var tvungna att gå in på HM och köpa en tjock huvtröja! (Då är det kallt!) Så det gjorde vi och gud så mycket varmare och skönare det blev! När vi steg av tunnelbanan vid Stockholm Stadion så fick jag syn på en kändis! (wiiiii!) Leif Andrée fick jag syn på med en konsertbiljett i handen redo att lyssna på sin, ja säkert, tonsårsfavorit. För er som inte vet vem han är så kan jag upplysa er om att han har spelat pajasen Åke i "Tomten är far till alla barnen", han spelar den korkade katten Bill i "Pelle Svanslös" eller också så kan jag nämna att han spelar teatermannen Ralph i tv-serien "Eva & Adam". Utöver dessa har han medverkat i en rad många filmer och tv-produktioner. Jag tyckte i alla fall att det var häfigt att se en kändis!

Det regnade så mycket så att jag till och med hade blivit genomblöt även om jag hade regnjacka så jag köpte en sån där full plastponcho och vet ni? Det var nog bland det bästa köpet jag någonsin har gjort! Den skyddade inte bara jävligt bra mot regnet utan den höll det mesta av kylan ute så att det blev lite varmt inne i den (härligt!), tack gode gud!

Konserten var UNDERBAR och SVINBRA!
Han har ju en sån jävla amazing röst så de är inte sant! Och han är ju sååååå charmig. Visst, han är rätt gammal nu, men seriöst, han var en jävla heting i sina unga dagar! Publiken var extas! Han spelade svinbra låtar och jag och Alex var till och med med på de där tv-skärmarna som sitter vid scenen, mest jag faktiskt. För eftersom jag är så jävla kort så såg jag inte sådär jättemycket, rättare sagt så såg jag ingenting när jag stod på helfot, men jag såg när jag stod på tå och hade hakan högt upp i vädret, dock tyckte Alex att jag skulle få se hela scenen så han lyfte upp mig ett x antal gånger och då, någon av gångerna, så var jag med på bildskärmarna! :) HAHAHAHAHAHAHA! (Jag är faktiskt stolt!)

Jag ringde Amanda en massa gånger så att hon fick lyssna på låtarna som spelades, jag tror jag ringde en massa folk, det gjorde detsamma. Det var så jävla bra och vi stod och hoppade och skrek som galningar! Bäst var det när "Waitin' on a sunny day" spelades och "Born to run" åh, älskade låtar!

Fredagen blev det bara shopping.
Egentligen skulle vi ha varit till Grönan men det var ju så jävla kallt så det hade inte varit så roligt att åka karusell. Innan shoppingen blev det lunch med Alex farbror och hans kusiner. Gud va roligt det var att (äntligen) få träffa någon ur hans släkt! Det var jätteroligt och hur mysigt som helst. Vi åt på en äkta italiensk restaurang, skitgott! :)

Men sen blev det ju som sagt shopping och jag handlade ett skitsnyggt linne, skitsnygga leggings, ett par jeans, ett par vita skor, ett par assnygga gladiatorskor med klack som är värda att döda för! och ett par gudomliga balskor, rena sagoskorna. ^^ Sen blev det lite småsaker också. (Det blir det väl alltid...?) Bilder kommer i morgon.

Idag är det Sveriges nationaldag, vet ni hur stolt jag är över att vara svensk?
Jag skulle inte vilja vara något annat!
Jag älskar Sverige, jag älskar vår flagga, jag älskar färgerna! Åh, jag älskar att vara klädd i mitt lands färger och det STÅR jag för!

För jag vill leva jag vill dö i norden!

Ikväll är det fotboll! Sverige mot Danmark.
Kan passa på att berätta att när vi skulle åka hem i morse så stod det två danskar utanför hotellet och rökte. Gissa vad de hade på sig? En tjej och en kille var det och de var iklädda frackmundering som var mönstrade i Danmarks flagga, tänk att de alltid ska vara värst! Haha!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0