Midsommarafton

Usch för mig!
Slarviga jag som slutat blogga totalt! (känns de som..) Men nu tänkte jag i alla fall ta och göra någon nytta! Därför tänkte jag börja med att dela med mig lite av min midsommar, inte illa pinkat va?

Som sagt så var ju älsking här på midsommar och det kunde inte ha varit bättre!
På morgonkvisten så gick vi ut, jag, älskling och lillasyster för att plocka blommor till våra kransar att ha i håret plus blommor till vår midsommarstång i small size! När det var klart så var det ju självklart dags att sätta i alla blommorna och älskling gjorde ett tappert försök må jag säga! :) Efter en massa tjat fram och tillbaka så åkte vi till Hagfors hembygdsgård för att dansa runt midsommarstång och för att köpa nygräddade våfflor (usch va goda de var!), vi dansade, sjöng och hade de mysigt. Alex och pappa hjälpte till att resa midsommarsången också, ni skulle sett vad älskling såg stolt ut! (Han bar ju faktiskt stången tillsammans med Hagfors kommunalråd, de ni!)

Mat blev det, i massor! JÄTTEGOTT! Vi skippade den traditionella midsommarmaten, färskpotatis, sill och gräddfil, vi är inga fiskmänniskor jag och min familj. Så istället blev det fläskfilé marinerad i vitlök med klyftpotatis, kall gräddfilssås, grönsaker, melon och baguetter, mums mums mums! Gott som tusan var det i alla fall! :)

Haha, sen kommer vi till den roliga biten, då vi slog oss ner i sofforna för att titta på filmen från vår studentfest, med alla fulla klasskompisar på! Ja, roligare film får man ju leta efter asså! I början var det ju lite lamt när alla var nyktra och blyga, men sen ni! Och jag har kommit på att det nog var bra att jag flyttade från Jämtland, för när jag snackar sådär fint och lite jämtlandsdialekt så låter det inte klokt!

Midsommarafton var mysig, men det var så kallt så att jag inte ens pallade med mitt traditionella midsommardopp!

puss











Glad midsommar!
(i efterskott...)

Kommentarer
Postat av: Sofie

svar: Haha! Vilket himla sammanträffande :D Ja, dom är skitsnygga ^-^ OCh tack så jättemycket :D

2009-06-24 @ 23:07:30
URL: http://komigensofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0