Duktiga Emelie som bakar

Jajemen, det stämmer alldeles bra det!
Jag är faktiskt jätteduktig idag och bakar en massa bullar! :)
Just nu står degen på jäsning, det är så himla drygt att vänta, det tar ju så lång tid. Först ska degen jäsa i skålen, sen ska man baka ut dem och så ska de jäsa på plåten också, men jag tror jag fuskar lite med jäsningen i skålen, den är ju faktiskt inte lika viktig som den på plåten så de så!
Men trots all väntan så kan jag ju tänka på när jag om bara några timmar tar mina nybakta bullar och går ut och sätter mig i gräset för att njuta dem i solen (Då var det ju helt klart värt all väntan!)



I lördags så var jag i Karlstad och shoppade.
Kan ni förstå hur underbart det var att kliva in på Gina tricot?! Den affären har jag ju levt utan i tre år eftersom den inte finns i Östersund, några gånger kom man väl in om man var i andra städer, men i alla fall, det var helt underbart!
Jag shoppade lite saker faktiskt, bland annat en dööööläcker klänning i zebramönster. Den kommer bli såååå snygg till mina röda pumps! Sen så köpte jag en massa annat, ska försöka lägga ut bilder så fort som möjligt.

Nej, nu väntar bullarna, dags att återgå till bakandet, på med kockmössan! :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0