Balen 2009

Kvällen var underbar! Den var mer än underbar, den va obeskrivlig, näst intill!

Hela dagen var egentligen dömd till att gå åt helvete!
Först, när jag vaknar 09:00 så skriker dom från nedervåningen: "Titta, det snöar!"
Jag rusade upp ur sängen, drog upp rullgardinen och skrek: "Men förbannade jävla fitthelvete! Det är för fan den 8 juni, det ska ju inte snöa då heller!" Ja, som ni förstår så blev jag ju ganska förbannad, ganska är ett svagt ord egentligen, jag blev rasande! Nästa sak som händer det är att jag är jättesjuk, har ont i halsen, i huvudet och öronen, fortfarande. I skyttehallen vänder jag bakkappan åt fel håll och skjuter lite som en kratta innan jag inser att jag måste vända den och då gick det bra igen, när vi skulle börja fixa mitt hår till balen så hade mamma GLÖMT att köpa hårnålar! Paniken flödar och mamma åker ner på byn för att köpa. Väl i ordninggjord och redo för att åka iväg till balen, ja, tror ni då inte på fan att jag börjar blöda näsblod?! Jojomen! det gjorde jag! Ja, som sagt, dagen var dömd till att bli misslyckad!

MEN...

Det blev den inte, absolut inte!
Vi tågade bort till Folkan 18:00 och man hörde viskande kommentarer, "åh, vad fin hon är!", "de ser jättebra ut tillsammans", "ahwww", å ja, allt möjligt! Då blir man glad. :)
Stannade utanför i en inte alltför vacker halvmåne (som det egentligen skulle va! men det gick inte så bra!). Vi blev fotograferade och man kände sig som en riktig, ja, vad ska man säga? Någon som får allt fokus på sig i alla fall! :)

Middagen var kanske inte så jättegod, eller jo, varmrätten, men förrätten åt jag inte ens för det var toastskagen (räkor!), till varmrätt var det kött och potatisgratäng med grillade tomater och rödvinssås, den var mycket god faktiskt och till efterrätt fick vi vaniljglass med äcklig fruktsallad som smakade usch! MEN, sällskapet var underbart och det var jättetrevligt och mysigt att sitta där vi middagen.

Efter middagen var det dags för den traditionella valsen och jag och Alex ägde på den! Faktiskt! Vi flöt så vackert över hela dansgolvet! :) Jag var så lycklig för det var så underbart att dansa med min älskling. Efter valsen blev det vanlig styrdans och jag och Alex dansade hela kvällen fram till klockan tolv, jag tror att vi missade totalt tre danser.

Klockan 00:00 var det dags att kröna 2009 års kung och drottning.
Jag och Alex stod på helspänn och hoppades, hoppades på att det skulle bli vi! De höll en motivering och man kände sig så osäker, men kan ni tänka er! Att jag,

Emelie Anita Margaretha Larsson blev balens drottning!

Och min älskling blev balens kung. :) Gud va vi var lyckliga! Vi skrattade och tog oss upp på scenen, fick varsin plastkrona att ha på huuvdet plus att jag fick ett sånt där spö som alla feer har och sedan sprutade de konfetti på oss! :) Gud, vilket jubel det var när de sa att det var vi som vann, alla bara skrek! Åh, det var så roligt och sååååå underbart! :)

Att bli Bales drottning har varit min dröm ända sedan jag har sett att de utser det på alla amerikanska serier, ni vet, haha! och jag fick bli det! ^^ Jag blev balens drottning!

Så, kvällen var underbar! Men smärtan i fötterna var outhärdlig!
När vi kom hem så upptäckte jag att jag hade kvar en massa konfetti innanför klänningen, haha!

Kvällen var underbar och allt jag någonsin hade kunnat önska mig!
Den var till och med bättre än i sagorna, eller kanske var det jag som levde i en saga ikväll?

Puss







Såhär såg vi ut och jag tycker att vi var jättefina!

Jag älskar dig Alexander

Kommentarer
Postat av: korthållsledarn värmland

Ni var helt underbara

2009-06-10 @ 21:55:44
URL: http://tigerflisan.blogg.se/
Postat av: korthållsledarn värmland

Ni var helt underbara

2009-06-10 @ 21:57:06
URL: http://tigerflisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0