Förbundsmästerskap = ett, två, tre...

Igår var det Förbundsmästerskap - korthåll i Eda och jag var självklart på plats för att göra upp om årets medaljer!

Steg upp klockan 06:00 trött som fan och trodde jag skulle somna när jag stod och borstade tänderna, men jag lyckades på någon vänster hålla mig vaken. Satte på mig jeans och en kofta för att jag tyckte att det var lite småkyligt där på morgonkvisten då får jag kommentaren:

- Ska du verkligen ha långbyxor på dig i denna värmen, är du inte klok?!
- Ja, det ska jag. Jag FRYSER faktiskt!

När vi kommer fram till tävlingsbanan så är det mulet väder och svinkallt! HAHAHAHA! Där fick pappa för att han tyckte jag var dum som satte på mig långbyxor. Istället trevade han runt i kortbyxor och sandaler i ungefär 12 graders värme och han frös hela dagen. Somliga straffar gud med desamma! ;)

För att berätta lite mer ingående om det absolut vackra vädret så kan vi ju säga såhär att jag hade förbrett mig hela veckan på att det skulle vara varmt som det har varit i alla andra dagar och därför hade jag ju druckit flera liter vatten på lördagen och innan tävligens start på söndagen och under tävlingen, grejen var bara den att vädret slog om och resulterade i spöregn, åska, mulet väder och kyla hela dagen. Så jag, duktig som jag varit i två dagar och hällt i mig flertals liter med vatten, fick ju springa och pissa var och varannan minut! Eftersom det var så kallt så svettades jag ju inte ut något, så jag tror jag pissade elva gånger igår (onödig information, jag vet...)

Tävlingen gick strålande bra faktiskt!
Den resulterade i ett, två, tre GULD, ett SILVER, en KLASSEGER och en andraplats i LAGTÄVLINGEN. Ovanpå allt detta så sköt jag faktiskt personligt rekord totalt i den ÖPNNA STÄLLNINGSFINALEN, de ni! :)
Jag är verkligen supernöjd, skönt att det börjar ge lite resultat för all den träning man lägger ner. Så äntligen, äntligen, har jag tagit mitt efterlängtade GULD som ju faktiskt resulterade i tre stycken, det är ju inte direkt så att jag kan klaga.
Det kunde faktiskt ha blivit fyra guld, för efter den ÖPNNA LIGGFINALEN så hade jag och han på bana ett samma slutpoäng å då måste man särskjuta och jag mitt klantskaft skjuter en niklas (nia) och han en tia, så då var det ju klart. Men jaja, en hårsnudd ifrån fyra guld av fyra möjliga!

Jag är hur nöjd som helt i alla fall över alla medaljerna som jag tog! :)




 
Grattis till mig själv!
(man får faktiskt skryta ibland!)

Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS!

Bra gjort Emelie.

2009-07-06 @ 16:24:19
Postat av: Wera

Re; JA! Det är den från H&M! Jag blev tokförälskad i den!



GRATTIS btw! :D:D:D

2009-07-06 @ 20:47:23
URL: http://weragr.blogg.se/
Postat av: Sofie

GRATTIS :D

Å när det gäller körkortsfrågor på datorn - min kusin har en cd, som ett "spel" som man laddar in på datorn :) man måste köpa det :)

2009-07-07 @ 10:29:36
URL: http://komigensofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0