Jag vet vad jag vill!

Ja jag säger då bara det, fan vad folk är tråkiga!

Förbannat jävla tråkiga, usch säger jag..



Nu har jag gjort det, tagit mitt liv ett steg närmare verkligheten och vuxenvärlden. Jag har nämligen gjort mitt första lån, vilket betyder att jag numera kommer att ha skulder på, ja, det vill jag inte ens tänka på! Men skulder på en jävla massa pengar när jag är färdig med mina studier om tre år, jippi jippi jippi! (Vem kunde ana att det skulle vara så roligt att bli vuxen?)

Du vet, när jag var liten så drömde jag alltid om att bli vuxen. Jag skulle ha den perfekta lägeheten, de glamorösa kläderna och det högst betalande jobbet. Jag skulle gifta mig rikt, bara för säkerhetens skull liksom! En riktig snygging skulle han va också och vi skulle resa världen runt! Han skulle visa mig alla de exotiska platserna jag har drömt om och han skulle visa mig Grekland, pyramiderna i Egypten, Eiffeltornet i Paris, han skulle skämma bort mig, på bästa möjliga sätt! På jobbet skulle jag svassa omkring i mina nyinskaffade klackar och den eleganta kostymen med den snygga portföljen under armen. Portföljen med mina nyskissade klädesplagg, ja det är sant! Jag skulle vara en modedesigner, men den drömmen gick ju i uppfyllelse.

Ju mer jag växte så insåg jag vad det innebär med att få sina drömjobb, jo, att man har en förbaskat bra utbidning i sitt bagage, ja det innebär ju att jag hade varit tvungen att läsa upp till MATTE D, för att bli inredningsarkitekt som jag har velat bli sen jag var 12 år, men vet ni vad?

Jag tycker att det är förjävligt att man måste ha en massa matte och naturkunskap på nacken för att inreda, som egentligen är kreativt och en smaksak! Bara för att världens smartaste unge kan alla matteformler så kan han till 100 % inte inreda ett hem praktiskt och snyggt, det krävs mer för att lyckas med det!

Ja, vilka jävla bekymmer man har!

Men nu har jag i alla fall bestämt mig för vad jag vill bli!
Jag ska bli journalist, och jag kommer lyckas med det!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0