Baka baka kaka

Ikväll kommer det folk, vilket betyder att jag måste baka något på mammas beordran! Nej då, jag älskar att baka. Fick jag chansen så skulle jag faktiskt öppna ett eget konditori där jag bakar allting själv, med lite assistans antagligen. Jag skulle öppna fiket i någon stor stad, så att man inte går i konkurs det första man gör, som alla fik gör här i Hagfors. Eller ja, de har klarat sig riktigt bra alla de nyöppnade, men då är ju priset att de måste jobba 24/7, kul kul. Nej, ett mysigt fik med snygg inredning och jag själv som chef, det vore något det!

Jaja, problemet som jag har just nu är att jag inte vet vad jag ska baka.
Min första tanke var att baka en kladdkaka, men nej, det är ju så tråkigt! Men då kom jag på att jag kunde göra den lite mer intressant med min hemmagjorda choklad-kolaglasyr och sånna där dumlekulor på, men nja, jag vet inte. Jag tycker att jag bakar samma hela tiden, tråkigt. Så nu sitter jag här med en enda tanke i skallen:

Vad ska jag baka?

Vilka bekymmer man har...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0