Let's start our own show!

Drama, drama, drama... All dramatik bara flödar över mig!
Hjalmar Strömerskolan har gått från en skola utan några som helst krussiduller till världens nya och främsta dockusåpa! Intrigerna fortsätter, dramatiken fortsätter och växer sig större, fler och fler människor blir involverade i dessa kretsar och ja, jag säger bara det, Welcome to Days of our lives - Sweden!

Allt började tisdagen den 27/1-09...

Ja, hemlandad från Ungern, skittrött, less på att jag ens var tvungen att kliva upp så tidigt denna morgon, och bara en timme in i skoldagen börjar det!
Jesper har fått reda på att det finns en hatlåt om honom, och ja, det tyckte han tydligen var häftigt först, till en början. "Wow, det finns tydligen en hatlåt om mig, fan va coolt!" (Denna låt har ju jag vetat om ett tag nu och andra ännu längre. Dock har jag aldrig hört den)
I alla fall, jag trodde bara att hatlåten fanns, existerade som en dum grej man gör när man är arg på någon, nopp! Den ligger tydligen ute på internet! Oooohh... Det var kanske här alla intriger började. I alla fall så visste dom flesta om denna hatlåt och det tog Julia hårt, som är Jespers flickvän, för att ingen sagt något till henne, men vad ska man säga då? "Julia, vet du om att det finns en hatlåt om din pojkvän?" Nja, inte riktigt kanske...
Dom blir jättearga, ledsna, tar det som värsta, hårda grejen som hänt detta året! Personligen tyckte jag att det var liiiite löjligt, det är ju bara en låt, som de inte ens själva har hört!

Onsdagen blev ju inte bättre då de alla gick runt och var arga på varandra. De alla som varit bästa vänner, allt för länge. Det var en konstig dag och man märkte verkligen av spänningen mellan dem alla. Dessa blickar de kastade och bollade runt mellan varandra. Man bara väntade på bombnedslaget, men det kom aldrig.

Torsdagen blev väl domedagen för några.
Vi började med musikaldag, skulle kunna säga musikaltimme då jag inte tycker att vi fick särskilt mycket gjort. Klockan 13:00 så skulle jag och Lina lära oss lite stunttrix och att slåss med varandra utan att skada oss, skapa en koreografi. Ja, precis när vi ska börja stormar Julia och Jesper in och säger att Amanda och Lina ska gå till rektorn, jag tänkte bara what the fuck?! frågade lite snällt och halvt panikslagen "varför ska de till rektorn?" fick ett lite vassare svar av Julia "Det har du inte med att göra" Nähä, nej men vad bra!
Jag och Lina ska precis öva in vår koreografi, en halvtimma kvar sen slutar vi, men nej, vi fick inte träna klart! För när vi frågade om de kunde vänta en halvtimma, nej de gick ju bara inte, då fick vi bara som svar "Men nej, kom nu, vågar ni inte eller?" Lina svarade snabbt "Klart vi vågar, varför skulle vi inte?!" Ja, det var lite irritersamt, men de följde väl med dem till rektorn. Dagens intriger var slut, men bara för dagen antar jag...

Fredagen har börjat ganska lugnt, men dem alla är så irriterade på varandra, och det förstår jag!
Här kommer alla och dömer varandra en efter en. Vad jag inte riktigt förstår är varför Lina och Amanda skulle till rektorn.

1. Det är inte de som gjort låten.
2. Det är inte de som lagt ut låten på internet
3. Den ene hälften känner inte dem som gjort det

Allt är så jävla löjligt.
Och hittills i min blogg har jag väl varit för den ene hälften, mer än den andre, MEN... Att tilläggas är att jag faktiskt inte dömer någon i detta. Inte Jesper, inte Julia, inte Amanda, inte Lina, inte Sofie, ingen av dessa! Det jag kan döma är att Julia och Jepser blandar in Amanda, Lina och Sofie som inte har någonting med detta att göra överhuvudtaget. Jag dömer att det är de som blivit skickade till rektorn och inte de som gjort låten. Sen en grej, om någon gjort en hatlåt om en, då måste man väl ha gjort något jävligt dumt, eller?
Jag tycker bara att det är så löjligt och det känns som att vi gått tillbaka till dagistiden då alla klagade på varandra och alltid skulle ha rätt. Sen har jag upptäckt att vissa gör vad som helst, och då menar jag vad som helst, för att få sin vilja igenom! Det är sjukt.

Behöver väl inte säga mer än att jag är arg och less på detta, eller?

Puss // Ems ♥

Kommentarer
Postat av: aaamanda!

Det är mycket skrattretande, löjlig och patetisk situation! Och en väldigt bra redogörelse!;)

Go slem!:D

2009-01-30 @ 09:35:39
URL: http://amandasundin.blogg.se/
Postat av: Lina

fan va klockrent:)Våran skola är lugnt det nya Våra bästa år! vi kommer vinna en oscar för bästa fjortisliknande skolan ;)

2009-01-30 @ 10:26:28
URL: http://linaappelqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

kom in på din blogg av en slump.... men tydligen ha inte hjalmar ändrats ett dugg på 12 år... de va lika dant då. ja gick nämligen där i tre år, Å de va tre år av intriger bråk rektor besök för nått man inte gjort å så vidare... stå på er om ni vet att ni e oskyldiga....

2009-01-31 @ 11:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0