I have only one left...

It's time for me to Kill Bill...

Det är ganska otroligt!
När jag såg Kill Bill - volym 1 första gången så hatade jag filmen, det var bland den sämsta, tråkiga skit jag någonsin hade sett, jag skämtar inte! Den va en plåga att se!
Sen blev jag tillsammans med en som älskar Kill Bill och som till och med har döpt sitt band efter huvudkaraktärens kodnamn, Black mamba och vad händer inte?
Han tvingar mig att se den där skitfilmen igen, en gång till! Jag måste nödvändigtvis se på Kill Bill, världens plåga utan undanflykter! men jag älskar honom och gör det för hans skull, thank god!

När jag såg volym 1 andra gången så var den så jävla mycket bättre, och när man ser volym 2 och man fattar hur allt hänger ihop, då är det så jävla bra! Man blir häpen! Tagen och så jävla stolt över skaparen av filmerna - Quentin Tarantino.
Jag är bara så jävla glad att jag fick chansen att se båda filmerna och förstå sambandet och historien, och det är faktiskt en grym historia! Och sen musiken! Musiken är så jävla bra filmerna rakt igenom, satta på rätt plats vid rätt tillfälle vid rätt tidpunkt. Allt är så väl planerat, och tur är väl det!

Jag minns när jag bodde hemma och höll på med gymnastik, som jag för övrigt saknar så förbannat mycket!
Jag hade temalåten i Kill Bill till i tunnband. Jag minns första gången jag hörde den och att jag skulle få den till ett program, jag kände mig som en hjältinna, en krigare, någon som kunde uträtta stora saker, den var så grymt jävla bra och jag kände hur låten spred sig i hela kroppen på mig!
En underbar känsla som jag även idag kan känna om jag bara sätter på låten, jag får rysningar och gåshud av nostalgi! :)

Denna Kill Bill nostalgi kommer nu för att den går på tv, dock volym två, vilket gör mig mer sugen på att kolla in volym 1 i morgon kanske. :)

I morgon har vi bjudit över Alex grannar så jag ska laga mat, Grekisk pyttipanna, den är oemotståndlig! Så förbannat jävla god och ni som inte har smakat den, skäms på er! Alla borde någon gång smaka den för det är min specialitet och den är så fruktansvärt god! Trust me ;)

Puss // Ems ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0