Happy new year!

2008 är över!
Det lever i ens minne, det kommer alltid att finnas där, men nu är början på något nytt, ett äventyr!
2009 är året då jag kommer att ta studenten, 2009 är året då jag ska in på en ny bana i mitt liv och skaffa lägenhet, 2009 är året då jag ska leva för en dag, för mig själv, och skita i vad andra gör, tycker och tänker!

Så jag firar här med in det nya året - 2009 - genom att bli en självständig kvinna som inte behöver någon eller något för att klara mig, jag firar in att jag kan göra precis vad jag vill och jag firar in att jag ska bli den jag alltid drömt om att vara, för nu vet jag vad jag vill!

Nyårsafton var underbar!
Började oskyldigt med att jag vaknade i älsklings famn på morgonen, bara det gjorde dagen bra! Fortsatte med ett samtal från Simon paj, min värmlänning, där han frågade om han och hans värmlänningar fick komma och joina oss över en kopp kaffe, självklart! Jag kan inte tacka nej till värmlänningar i Jämtland och jag kan absolut inte tacka nej till Simon, nej, det går bara inte!

Guess what?

Jag älskade hans värmlänningar! Vi är ett släkte för sig, helt klart!
Gänget bestod av Carl och Nils, de var tvillingar och raggers, underbara människor! Gänget bestod även av Daniel som kanske inte vara lika mycket raggers som de andra men som helt klart sysslade med brylcreme och skinnjacka, folköl och dunka dunka. :) Också han var underbar!

Efter att de varit här i ca tre timmar så åkte dom back to Näsviken och campingen där de hyrde en stuga. Jag snabbade mig upp, besviken över att jag inte skulle hinna locka mitt hår, satte på mig partyklänningen, plattade då istället håret, sminkade mig otroligt snyggt, käkade en utsökt trerätters middag och sen kom Fäng och hämtade oss.

Fest blev det och vi började hos Ida där alla satt och käkade mat när vi kom, vi fortsatte med att börja dricka lite smått, ja, smått och smått förresten, Alex hade väl vid den tidpunkten druckit ungefär en och en halv flaska vin redan, SJÄLV!
Festen fortsatte i Martinas lägenhet som för övrigt var ganska rolig då det fanns jättemycket plats, varför? Hon hade inget onödigt köksbord, inga onödiga stolar och inget annat onödigt som tog plats. Hon hade dock en julgran på en meter lång och en aluminiumfoliestjärna som Viktor så fint hade klippt ut åt henne, ^^
Myckte dricka och mycket festande, sex minuter kvar till tolvslaget och PANIK!

Alla rusade ut livrädda över att missa tolvslaget, rusade ut med champagneflaskan i högsta hugg och ölflaskan i andra handen, såg en massa ufon på himmelen, tre minuter kvar till tolvslaget!
Frös, skakade, var glad, var spänd, var förväntasnfull, frös ännu mer, en minut kvar till tolvslaget!
Viktor försöker korka upp champagneflaskan, går inge bra, men han lyckas få upp den OCH hälla upp champagnen i glasen precis innan klockan slår och när väl det undebara slaget inträffar och klockorna ringa så smäller raketer över hela strömsund, ca 50 stycken ufon svävar på himmelen, jag är lycklig, alla skriker GOTT NYTT ÅR och älskling kysser mig på munnen, vilket tolvslag? UNDERBART!

Det blir puss och kramkalas, vi skriker GOTT NYTT ÅR till alla andra balkonger och fester i närheten, vi pussas ännu mer, vi skrattar ännu mer, vi skriker ännu mer, vi dricker ännu mer och jag fryser ännu mer!
Efter ca 20 minuter springer jag in, värmer mig och vi börjar leka "Jag har aldrig..." (Där fick man ju veta en massa smaskigt skvaller, det trodde man ju inte om vissa personer, OH MY GOD!)

MEN...

När klockan är 01:22 vill inte jag vara kvar i Martinas lägenhet, inte hon heller, så Fäng skjutsar oss ut till Näsviken coh Simons stuga och där var det party party, underbart! Värmlänningar, dricka, vänner, dansa och sjunga = SUPERBRA!
Jag festar hela natten lång till 04:17 och då bestämmer jag mig för att gå hem, då jag kommer på att jag ska gå ca 5 kilometer i 15 minusgrader, SJÄLV, i den mörka natten! Morgonen...?

Livrädd går jag hem, springer?
Möter en massa folk på vägen, småfolk ifrån ettan som NÖDVÄNDIGTVIS måste snacka med mig när jag är trött och fryser som aldrig förr, men artig som jag är stannar jag i alla backarna, snackar med folket, önskar dom GOTT NYTT ÅR och knallar hemmåt till älskling som hade gått hem tio minuter innan från Martina.
Väl inne på infarten är jag frusen och skyndar mig för att komma in fort, och pang! SKIRIK! AHHHH!
Där sitter älskling på trappen och väntar på mig och jag såg honom inte! jag blev livrädd men räddade situationen genom att säga hur otroligt söt han var. ^^

Vi gick in, la oss ner, höll om varandra, pratade, pussade varandra, god natt älskling, god natt, jag älskar dig, jag älskar dig också, log sådär sött, kollade in i varandras ögon, vände mig om, blev omhållen av älskling, blundade, somnade.

Det var min nyårsafton, och den var underbar! Tack alla som gjorde den så underbar!

MEN...

Till saken hör att jag någon gång, någon timme innan tolvslaget drog till Linas lägenhet och hennes nyårsfest och där mötte jag en massa folk och världens bästa Amanda! Och Amanda hade lockat sitt hår och var jättefin! :) Hon påpekade även att jag borde le HELA TIDEN eftersom hon ansåg att jag var så vacker när jag log! :) (Jag ska överväga om jag orkar att le 24/7, men för din skull så kan det faktiskt gå!)   :)

Och Lina har förlovat sig! :D Hon har nu en skridskobana på sitt finger och gud vad jag skulle vara lycklig om jag var henne! Jag har inte sett ringen men den är säkert jättefin och hon är säkert jättelycklig! ^^

Min nyårsafton bjöd på många överaskningar, många skratt och inga tårar, HURRA för sista kvällen på 2008!

Nu väntar 2009...

HAPPY NEW YEAR!

Puss // Ems ♥

Kommentarer
Postat av: amandaaa!

jaaa! ^__^ det är bra att leee!:D

Gott nytt åååår!:D

2009-01-06 @ 19:15:22
URL: http://amandasundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0