Less på... ALLT!

Ute är det mörkt och månen lyser klarare och starkare än på länge. Det är halvmåne, är det kanske därför jag inte känner mig hel?

Jag ska inte klaga. Har egentligen ingenting att klaga över, men... jag är så jävla less!
Less på att folk ska skylla ifrån sig på allt och alla, less på bråk, less på svartsjuka, less på skolan, less på läxor, less på att bli bättre, less på att alltid försöka, less på att planera, less på att tänka på framtiden, less på allting!
Men det är det fan ingen som förstår!

Seriöst, du som läser, som kanske är 25 år, inte fan vill väl du detsamma nu som när du var 18 år?!
Hur ska man ens veta vad man vill när man är 18 år, det är ju helt jävla sjukt! Ingen människa kan veta det, man växer alltid som människa, man utvecklas, men tydligen så är det en liten del som många har missat.
För enligt alla jävla vuxna människor så ska man när man tagit studenten veta exakt vad man vill.
Man ska skaffa sig någonstans att bo, man ska ha jobb, man ska helst hoppa på en ny utbildning, som om man inte vore nog trött på pluggande efter hela ens skoltid hittills?!

Nu är det ju såhär att jag inte vet vad jag vill.

Vad jag vet är att jag vill flytta till Halmstad, Eskilstuna eller Umeå.
Vad jag vet är att jag vill skaffa mig en lägenhet.
Vad jag vet är att jag vill skaffa mig ett jobb med hyfsat bra lön.
Vad jag vet är att jag vill ta ledigt från allt pluggande ett år.
Vad jag vet är att jag fortfarande vill vara tillsammans med Alex efter skolan och bo tillsammans med honom.

Men det räcker inte tydligen.
För alla måste ha alla svar nu, altt svart på vitt!
Visst, jag nöjer mig inte med detta för det finns fortfarande tusen obesvarade frågor.
Vilken stad ska jag flytta till av de ovanstående?
Vad ska jag söka för jobb?
Vad vill jag plugga till om ett år?
Vill Alex bo med mig efter studenten?

Ja, vem vet?
Varför varnade ingen vuxen mig för dessa problem för några år sedan?!
Varför kunde ingen säga att jag verkligen skulle tänka igenom allt detta för länge sen?
Nu står jag här i hand med en jättedålig utbildning som jag inte kan få jobb igenom, utan jag verkligen måste plugga vidare. Jag har letat efter en massa lägenheter i en massa städer, men ingen faller mig i smak. Jag har letat efter jobb på internet, men tror ni att det finns någonting förutom dessa byggnadsjobb, rörmokare, eller eljobb? NEJ!

Jag blir så arg och visst är det väl inte konstigt att jag är less?
Nej, just det!

God natt // Ems ♥

Kommentarer
Postat av: wasana

haha e 25 i år iaf:p å nej ja vill inte samma saker nu som när ja va 18:)

2009-02-12 @ 21:04:18
URL: http://wasaney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0