Empty room

Enligt min pianolärare Barbro så har jag möjlighet att få MVG om jag analyserar någon eller några låtar och verkligen gör om dom till min egen. Enligt henne ska jag även till nästa lektion ta ut en låt på gehör, alltså inte använda ett endaste notblad eller ackordpapper,! Jaha, tänkte jag då. Jag som är så fruuuuktansvärt duktig på gehör också! (Eller inte...) "Inga, problem!" Sa jag och log, för att i alla fall pejka att inte paniken reser sig upp i nacken.

Men...

När jag kom hem satte jag mig vid pianot och försökte komma på vilken låt jag ens överhuvudtaget skulle kunan tänka mig att vilja spela, man måste ju ta en bra låt som jag själv tycker om att sjunga till då jag även ska göra det.
Satt och klinkade lite fram och tillbaka, (Sådär som man gör när man sitter och funderar och bara låter händerna glida över pianot) När jag sitter där i min ensamhet och tänker och tänker så hör jag att jag lyckats spela introt till "Empty room" och där var den betänketiden över!

Jag tycker faktiskt att den låten är fin och därför fick det bli den. Började med introt med melodi, fortsatte med vers med ackord, refräng med melodi, stick med melodi och sen hade jag faktiskt, alldeles på egen hand tagit ut min första låt på gehör. :) Och just nu är jag sådär löjligt superstolt över att jag faktiskt klarade av uppgiften och att det faktiskt gick ganska så snabbt. :)

Gud vad hon ska bli nöjd när hon ser att jag faktiskt kan ta ut en låt! :)

Annars är det inge bra alls...
Jag har så ont i ryggen så att jag knappt kan andas, det gör jätteont att bara lyfta en penna, det är löjligt. Det bara drar och värker i muskeln bredvid höger skulderblad och det hjälper inte med någon värktablett eller Hot & Cold salva som alltid hjälper. Får hoppas det går över innan helgen, har ju tävling då, men grejen är den att jag måste träna i morgon, jag måste skjuta! Skippade träningen idag för att vila för om jag skulle gå ner och skjuta nu så skulle jag snart få gå hem igen för jag skulle inte kunna lyfta geväret för att det gör så ont, det är inte roligt...

Känner mig som en gammal tant, det är bara rollatorn som fattas!

Puss // Slem :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0