Att planera..?

Jag tycker det här är jättejobbigt!
Det är den 25 februari 2009, och den 11 juni tar jag studenten, äntligen!
Den dagen som jag har längtat efter sen jag gick i sjuan, då allt började med betygsättande och krav i skolan, innan hade ju allt varit en lek och inget ansvar, men det ändrades ju drastiskt när man började i högstadiet. Inte för att jag märkte så mycket av det då jag alltid varit ansvarsfull, men mina krav på mig själv blev ju större när jag skulle få betyg.

I alla fall så är detta snart slut, för om bara mindre än fyra månader tar jag studenten och det kommer bli så jävla underbart! Bara tanken på den vackra klänningen jag kommer att ha på balen och studentmössan som jag kommer att ha på studentdagen, sången som vi kommer sjunga när vi står där: "Sjung om studentens lyckliga dar" och alla blommor och presenter man kommer få, det är obeskrivligt. Det sprallar i hela kroppen på mig och jag riktigt känner hur varje fiber växer i kroppen och hur jag blir lycklig! :)

Men det ändras ju snabbt...

Efter fem minuters längtande efter den 11 juni så påminns jag ständigt om att jag fortfarande inte vet vad jag ska göra efter studenten. Fast, listan är faktiskt kortare nu än den var förut, nu vet jag ju nästan vad jag vill. :) Det är ju denne man vid namn Alexander som har lite ångest, men, han har i alla fall gjort stora framsteg han också vad gäller att planera sin framtid. För det första så har han ju faktiskt börjat att planera! BIG STEP! För det andra så har han ju kommit på att han vill plugga vidare, direkt. Ja, redan där har vi två saker!

Så nu vet jag, eller vi att:
♦ Vi vill flytta ihop i en lägenhet.
♦ Vi vill att jag jobbar första året. (Kanske han också då han skulle sökt sin musikutbildning den 10 januari)
♦ Efter ett års jobbande vill jag plugga. (Om jag inte ska utbilda mig till polis för då får jag vänta tills jag fyllt 20 år)

Se!
Vi har faktiskt kommit fram till bra mycket mer än vad vi hade gjort förflera månader sedan, och jag lovar er att det går framåt för varje dag som går!

Tittade för övrigt på en massa utbildningar idag. Hittar seriöst ingen som jag vill gå! Det enda som lockar lite är polisutbildningen i Växsjö. (Det är en mysig och fin stad) Men samtidigt som jag vill bli polis så vill jag ha något "Flott" jobb så att jag kan ha snygga kläder varje dag som det klädesfreak jag är! Jag skulle nog hellre dö än att inte få bära klänningar och pumps några dagar i veckan! Tittade även på en journalistutbildning, (har altid velat bli journalist), men jag vet inte jag, det är svårt. Men sen, så hittade jag även en utbildning inom idrott! Idrottspedagog eller något sånt var det. Utbildningen innehöll i alla fall ledarskap, idrottspsykologi och fysiska delar såklart och allt möjligt! Minns inte så mycket just nu dår jag är väldigt trött, men jag minns att den lät väldigt intressant och rolig. :)

Får väl se vad som blir av med oss.
Hoppas att han vill gå den där musikutbildningen, den ligger ju i Karlstad! :)
Känns som att man vill komma närmare hem nu efter tre år i Norrland.

Puss // Slem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0