Twilight

Ja, nu har även jag sett denna film och jag måste säga att det verkligen var på tiden!
Alla har tjatat och sagt att jag måste se den för att alla jag har snackat med tycker att den är skitbra!
Så, vad tyckte jag om filmen då?

Jag måste erkänna att jag var riktigt skeptisk till den först. Det var hur filmen började och ljuset i filmningen, jag tyckte inte om det. Sen var det hennes ögon, Kristen Stewarts, ni vet hon som spelar Bella, jag tyckte inte att hon hade nåt liv i sina ögon när hon spelade, till skillnad från den förbannat sexige Robert Pattinson som spelar Edward, oh my god! Han har verkligen stått och tränat på den där blicken i spegeln.

Ju längre filmen gick ju mer tyckte jag om den, jag tror allt handlade om att vänja sig.
Så nu när jag har sett klart filmen så är jag alldeles tagen och funderar på att gå och se uppföljaren - New Moon på bio :)

Alla vet ju att jag älskar tjejfilmer, de där typiska romantiska komedierna där man får drömma sig bort ett tag och uppleva filmkärlek. Inte för att den här filmen är en romantisk komedi, men här får man uppleva äkta kärlek och det var det som jag älskade med filmen! Deras djupa kärlek till varandra, ja det var ju inte som Jack och Rose i Titanic, men ändå, ni fattar. Edward gjorde allt för att skydda Bella, han gjorde allt för att motstå hennes lukt och lockande, men det gick inte för han älskade henne. Det kan jag känna att jag saknar med filmen, att de aldrig sa "Jag älskar dig" till varandra, men å andra sidan, det finns faktiskt en uppföljare så jag kan ju alltid hoppas på att det kommer där då! ;)

Jag tyckte om hur filmen slutade, spännande så att man känner att man verkligen måste se den andra delen och det har jag en väldigt stor lust med!
Alex och hans studiegruppskamrater ska på den i morgon på bio och han frågade om jag ville med, får se hur det blir för jag tror att de redan hade bokat biljetter, så det sög ju... Men jag kan ju gå någon annan dag i så fall :)

Jag ger filmen 4 toasts av 5 toasts, de skulle ta mig fan ha sagt att de älskade varandra, även om man förstod det så ger det en annan innebörd när man väl säger det, hihi! :) Men det var inte bara därför de missade fullpoängaren, det var lite småsaker här och där också som gjorde att de inte nådde ända fram.

Puss


Kommentarer
Postat av: Julia

Emelie, jag vill ju se mer bilder i bloggen:) x

2010-01-04 @ 06:45:32
URL: http://romeos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0