Melodifestivalen 2010

Nu har jag tittat på listan över alla artister som kommer att vara med i Melodifestivalen 2010 och jag blir verkligen chockad av att se vissa namn! Ännu mer chockad att det inte är sååå många gamlingar med, alltså kända artister. Förut tycker man ju att det har kryllat av dem och det har varit få nykomlingar, men i år tycker jag att det är en liten skillnad i alla fall. Här är bidragen!

Deltävling 1

Anders Ekborg
Frispråkarn
Jenny silver
Jessica Andersson
Linda Prichard
Ola
Pain of Salvation
Salem al Fakir


  • Deltävling 2
Andra generationen + Dogge
Andreas Johnsson
Anna Maria Espinosa
Erik Saade
Hanna Lindblad
Kalle Moraeus och Orsa spelmän
Highlights & MiSt


Deltävling 3

Alcazar
Crucified Barbara
Darin
Elin Lanto
Erik Linder
Getty
Johannes Bah Kuhnke
Timoteij
Deltävling 4

Anna Bergendahl
Lovestoned
Neo
Noll disciplin
Pernilla Wahlgren
Peter Jöback
Py Bäckman
Sibel

Okej!
Jag är lite chockad över att se Erik Linder i melodifestivalen, på ett sätt men ändå inte. Han medverkade som vi alla vet i Talang 2009 och var med i finalen där han sjöng min favoritlåt "Ingen kan älska som vi". Jag tycker att han sjunger bra, faktiskt, men är han ett melodifestivalmaterial? Ja det är ju Bert Karlsson som har fixat det där! Sen min stora överraskning är Anna Bergendahl, ni vet hon som var med i IDOL 2008. Hon sjunger grymt bra! Men är melodifestivalscenen en scen för henne? Sen har vi ju Sibel som varit med i IDOL och i melodifestivalen förut och jag säger då bara det, go away! Jag tycker inte om hennes röst och jag tycker att det blir så jävla uttjatat att ha med henne, nej usch. Hennes desperata försök till berömmelse och den stora karriären känns mer och mer löjligt för varje gång! Jag tycker om att Andreas Johnsson är med igen! (Utan Carola, de passade aldrig som ett par!) och jag ÄLSKAR honom! Och jag älskar hans röst och stil, ja! Glöm inte hans andra och tredjeplacering tidigare år, sjukt bra låtar! (Sitter fortfarande och nynnar på dem) hihi! Nej, det ska bli spännande när det drar igång den 6/2 då vi drar upp till Norrland och Örnsköldsvik :)

Vad tror ni om startfältet? :)
Jo just det! Jag kan räkna till att det är fyra stycken som varit med i IDOL tidigare som ska medverka!

Puss

Kommentarer
Postat av: aaamanda!

HAHA! crucified Barbara?! det måste jag se!

2009-12-08 @ 21:44:17
URL: http://amandasundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0