Luftslottet som sprängdes

Idag har jag och en kompis varit på bio. Vi såg Stieg Larssons "Luftslottet som sprängdes" och detta är den tredje och sista delen i serien och jag säger bara det, oh my god!!!

Filmen var skitbra! Jag ville ställa mig upp och jubla när den var slut, applådera för skådespelarnas värdighet och allt deras jobb som de lagt ner. Jag vill ge ett pris till Noomi Rapace för sin tolkning som Lisbeth Salander och jag vill träffa henne och säga att jag tycker att hon är en stjärna! Jag har aldrig skådat något liknande! Hennes roll har inte många ord, oj vad lätt tänker ni! Om man inte har så mycket att säga så kan det väl inte vara så svårt, men kom igen! Hennes kroppsspråk förtjänar fan en guldbagge! MINST!

Redan när filmen började fick jag exakt samma känsla som när jag såg den första filmen "Män som hatar kvinnor". Jag såg bilderna (som var filmade på ett BRA sätt) och jag hörde den mystiska musiken i bakgrunden, jag rös och jag kände att den här filmen kommer vara bra. Jag hade så rätt så rätt! Precis som i den första. Redan när de visade alla namnen på de som är med i filmen i början så kände jag att den här filmen blir succé.

Jag kan ju tyvärr inte skriva om filmens historia här då det är många av er som inte har sett filmerna, ni som ska se den nya och ja, ni fattar.

Jag tycker bara att om ni inte sett några av dem så borde ni se dem, bums!
Ni som sett första och andra borde inte vänta med att se den tredje. För om ni var besvikna över den andra filmen (som jag var, oerhört!) så kompenserar den tredje filmen upp det och hela handlingen binds samman. För er lyckliga jävlar som sett den säger jag bara BRA JOBBAT till! :)

Men ni som sett andra delen måste fan hålla med om att Noomi Rapace spelar som en gud i slutet när hon är alldeles sönderslagen och blodig och skakar som en jävel. Hennes blick! Det är något med hennes blick som gör att jag faccineras nåt så in i helvete! Hon är grym! GRYM!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0