Stjärna 1

Okej!
Nu är det närmare två månader sen jag tog studenten och vad var det jag lovade då?
Jo, att jag skulle skriva om människor som har påverkat mig.
Nu har det gått en jävligt lång tid och jag har inte skrivit om en enda person. Då kanske ni tänker att jag inte påverkats av någon, FEL. Jag har påverkats av en massa massa folk, men det är de som jag skriver om som förtjänar de största stjärnorna.

Först ut blir Weronica

Vet ni att den här människan är en av de första som jag träffade när jag hade flyttat till Strömsund för tre år sen. Jag bekantade mig ju snabbt med Amanda och Julia till exempel och Weronica var ju en av deras kompisar. Jag minns när vi alla var på Kefas, drack choklad och te, åt en massa massa kakor och bara snackade och det var så himla mysigt!

Weronica förtjänar en stjärna för att hon, till skillnad från en jävla massa folk, vågar stå för vad hon tycker, hon bryr sig inte om vad andra tycker eller tänker, det är i alla fall den uppfattningen jag har fått om henne. Dessutom är hon ärlig och hur många är det i dagens samhälle?

Sen så blir man ju så glad när man är med människan!
Ja, hon kan verkligen få en hel armé att skratta! Som till exempel när vi hade Jossans barnkalas. Då skrattade jag hela tiden för att hon berättade en massa kul! Vi blåste ballonger och målade en massa ansikten på dem, haha!

Men gud, ni ska veta vad jag grät när jag stod där på studenten i spöregnet!
Weronica kom fram till mig och gav mig en jättefin röd blomma (jag och namn på blommor går inte riktigt ihop, så jag vet inte va den heter..) Men i alla fall. Så stod vi där och helt plötsligt börjar hon gråta jättemycket! Jag blir ju så till mig och säger att  hon inte behöver vara ledsen. Vet ni vad hon säger då?

- Jag beundrar dig så mycket Emelie och jag vill att du ska veta det!

Då kunde inte jag hålla mig längre utan brast ut i gråt och tårar!
Det var så fint sagt! Det var mer än fint, det var ju helt makalöst!

Såhär i efterhand har jag fått höra (av andra människor som känner henne väl) att hon har jättesvårt för att säga sånt till människor och att det krävs mycket av henne för att hon ska göra det, så tack! TACK Weronica för att du inte var rädd och för att du gjorde det som du ville.

Därför förtjänar du ett eget inlägg, för att du vågar vara modig och för att du får mig att le, skratta, gråta, ja, allt!
Ett stort plus är ju att du är lika kläd och skogalen som jag är! Vilket får mig att undra varför vi aldrig har shoppat någon gång tillsammans?!

Tack vännen, för att du finns ♥



Du är en riktig stjärna och ska fortsätta lysa lika starkt som du gör nu!

Kommentarer
Postat av: Wera

MEN EMELIE!

NU GRÅTER JAG JU IGEN!

Gah! Jag tänker skicka brevet, som du skulle få med blomman, till dig någon dag. För det är så mycket mer än bara att jag beundrar dig som jag vill säga, men inte kan! Du är otroligt saknad, och när jag flyttar neråt nästa år, ska vi absolut ta en shoppingdate ;D <3

2009-08-03 @ 00:14:22
URL: http://weragr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0