Shopaholic

Jag tycker att jag klarar mig riktigt bra nu faktiskt.
Det kommer stunder (alltför ofta!) då jag måste shoppa, bara shoppa shoppa! Jag blir så jävla mycket lyckligare när jag har hittat det där fyndet eller den där dösnygga klänningen eller de läckra klackarna och jag kommer hem och testar en massa. Jag är dock inte lika lycklig nästa dag när jag märker att det har försvunnit en massa pengar, igen...

Men nu har det faktiskt gått ett tag och jag har inte ens suktat efter att få gå in i en affär på rean och handla en massa, nej, det känns som om jag prioriterar andra saker just nu och därför undviker jag affärer.
Självklart längtar jag efter att shoppa och ha en massa pengar att spendera, men det känns liksom inte så jävla nödvändigt just nu, visst är det konstigt?

Att jag, Emelie Larsson, säger något sånt!
Jag som skulle kunna shoppa varje dag om jag hade resurser för det, vilket jag inte har...

Åh, jag önskar att jag var rik!
Jag önskar att jag kunde spendera en massa pengar på sånt som jag tycker är roligt.
Jag skulle shoppa loss i kläder, skor, väskor, accessoarer, inredning, nya skyttekläder, jag skulle även spendera pengar i en resa! Långt långt bort.. Åh, give some money and luck!

Jaja, drömmar får man väl ha?
Önskar att de slår in en vacker dag, och det gör dom, om man bara tror.
Som berättaren säger på julafton på Kalle Anka i slutet när de tittar mot stjärnan och sjunger "Ser du stjärnan i det blå". Mmm.. tro är något man gör i kyrkan, men jag kan ju unna lite tro å mig själva också. :)

Jag ska fan spela på lotto nästa vecka, hur ska jag annars kunna bli rik om man inte satsar lite?
Det är ju inte direkt så att pengarna hoppar upp på trappen och plingar på dörren.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0