BLUE MOON BAR

Nu är min debut för nollningen gjord och den resulterade i tårtbak + välkomstfesten på Blue Moon Bar, och vilken kväll! Ja, jag säger då det, vi kramaoiter, vi är allt något utöver det extra!
Nu undrar ni säkert alla varför vi bakade en tårta som förfest? Jo, jag ska berätta.

Det är ju så att alla vi rebeller, gangsters och geeks i både KRAMA och INFERNO skulle baka en varsin tårta. På denna tårta skulle vi även göra en logga som om möjligt skulle bli loggan som ska tryckas på alla t-shirtar till nästa år, osv. Man kunde alltså vinna pris för bästa logga, bästa smak och finaste tårta (tror jag..?) Måste säga att vår tårta, the rebels tårta, den blev så lik en tårta på ett barnkalas som du kan komma! Jajemen, vi hade införskaffat marängbottnar och emellan hade vi grädde, bananer och chokladsås, sen byggde vi tre våningar och sen sprejade vi tårtan med grädde, satte på en massa chokladgodisar, geléhjärtan och fruktnappar som skulle likna en sol. Som grädden på moset toppade vi med röd geléfärg! (WOW, jag säger då det, wow!) Tårtan blev kanonbra och väldigt (väldigt!) fin! ^^

Väl färdiga med tårtan så drog vi rebeller mot alla andra på Campus II där bedömning av alla tårtorna skulle äga rum samt förfesten. Och kan ni tänka er! Vår tårta vann priset för bästa (bästa!) smak! WOW!!!!!!! Det var verkligen över förväntan och jag måste säga att juryn som smakade vår tårta måste ha haft något fel på sina smaklökar, för så mycket socker kan väl ingen tåla! (Det var kanske därför de var så hyperaktiva på Blue Moon Bar senare under kvällen?). Jaja, men det var ju hur coolt som helst ju!

Efter förfestande i några timmar drog vi in till Blue Moon Bar och shakeade loss på våra ass! Vevade med armarna i luften, skrek av glädje, dansade hela natten och ja, stämningen var på topp, jag var på topp! :) Jag, Gabriela (med ett L) och Linda ägde fan dansgolvet där vi stod och dansade för fulla puckar, jajemen, så var det! Sen kom höjdpunkten på kvällen asså, MARKOOLIO uppträdde och kan ni gissa? Han körde bara gamla låtar så som ROCKA PÅ, MILLENIUM 2, MERA MÅL, Åh åh åh!!!! Jag fick nostalgi från när jag var 10 år och hade mina väggar prydda med en massa massa markoolioaffischer och när mitt gips låg framme på ett bord som en prydnadssak bara för att jag hade hans autograf på det! Och det bästa av allt var att jag fortfarande mindes ALLA texterna, woho! :)

Kvällen var hur rolig som helst! Fler sånna kvällar, tack! :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0