LYSSNA PÅ OSS!

Jag blir så arg, ja, fan vad förbannad jag är!
Det har gått en och en halv jävla månad, kan ni fatta? En och en halv fucking jävla månad!
Det har förstört halva min säsong, mina viktiga tävlingar, ALLT!

För ungefär en och en halv månad sen började skyttet gå allt sämre och sämre. Jag fattade inte varför, kanske bara att jag var inne i en formsvacka. När jag sen tävlade och märkte att de flesta av mina dåliga skott gick högt eller lågt, istället för höger eller vänster, ja, då blev jag fan fundersam och satte på hastighetsmätaren för att se vilken hastighet geväret hade. Normalt ska det ligga på 170-175 meter / sekund, då låg mitt gevär mellan 183 och 185 meter / sekund.
Det tyckte jag var allvarligt nog, det tyckte pappa var nog, men tydligen så tyckte inte tränarna det.
Nähä tänkte jag. Säger DOM det så kanske det är så, men skyttet gick ju inte bättre för det, men det var ju TYDLIGEN inget fel på geväret, och ja, jag sköt fortfarande dåligt så då trodde jag ju att det var mig själv det berodde på. Det gick höga skott, det gick låga skott, det kändes perfekt, stilla, stabilt, suveränt, skönt, men jag sköt inte där jag kände att skotten tog.

Igår krävde jag att jag skulle få testa hastigheten igen, ingen sa emot.
Ja, vi upptäcker att geväret låg någonstans i snitt runt 191-195 meter / sekund, det högsta resulterade i 226 meter / sekund! Det ska inte ens gå att skjuta så fort med geväret. Dom säger att om man kommer upp i 190 meter / sekund så är det illa nog och då måste det skickas in på service.

SKITKUL!                       VERKLIGEN!

Mitt gevär är trasigt och förklarar en hel del om varför det har gått som det gått under säsongens gång.
Geväret går så jävla ojämnt i hastighet och förklarar en hel jävla del om varför mina skott går högt och lågt hela tiden!
Jag visste hela tiden att det var fel på geväret, pappa visste det hela tiden, fan!
Hade vi gjort något åt det för en och en halv månad sen då jag sa till, då hade jag haft mitt gevär nu, i funktion och skick att skjuta med det!

Det är fan inte det värsta.
Det värsta är att jag ska på Falling target SM nästa vecka. På onsdag åker jag hem till Hagfors och på fredag sticker jag till Ystad, det är ju sådär jävla kul att ha ett trasigt gevär då och behöva låna tränarens gevär, ställa in nya inställningar, hitta en bekväm skjutställning på fem dagar!

Jag är så jävla arg, nej fy fan!
Om blickar kunde döda, ja.. då hade fan alla varit döda igår! Fattar ni ens hur det känns?!
Jag har trott att jag varit dålig, sänkt mitt självförtroende, då det egentligen har varit geväret det har varit fel på!
Hoppas tränarna lyssnar nästa gång och gör något åt det, det är för fan det ni är till för!
Det är inget jävla jobb ni bara kan leka på! Lyssna på era elever!

Ja, nej, jag är inte glad, kan ni anklaga mig eller?
Jag tycker faktiskt att jag har RÄTT till att vara jävligt förbannad just nu!
Men i morgon ska jag till skjuthallen, göra nya inställningar på ett annat gevär, vänja mig och bli kompis med det och äga skiten ur alla på SM, så de så!

Inget ska stoppa mig från att prestera det som jag vill och kan!

Puss // Ems ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0