Rörda toner...

Jag kollade på Talang idag i brist på annat.
Fast egentligen ljög jag nu, för jag tycker faktiskt det är ganska bra. Intressant att se vad det finns för talanger ute i Sverige! =)
Men jag blev rörd av en person, speciellt av henne.

Det var en kvinna som hade flytt ifrån något konstigt land till Ryssland, och sedan hade hon flytt till Sverige, utan familj och utan någonting. Det enda hon hade kvar var sin passion för musiken.
Hon jobbade som varnflicka åt en svensk familj nu och hon såg så lycklig ut med barnen.

Hon spelade piano.
Jag trodde inte att toner från ett piano kunde beröra så mycket. Jag brukar oftast bara beröras av texten, inte av musiken, men dessa toner fick det att rinna en tår ifrån mitt öga.
Det var så vackert! Man såg hur hon riktigt kände det hon spelade och jag tror aldrig att jag ahr hört något så vackert från ett piano någonsin tidigare i mitt liv, det var ett ögonblick jag hoppas få uppleva igen...

Ute är det halvmörkt, inne är det varmt, ute är det kallt men här finns min älskade.
Jag är så lycklig att han finns.
Det finaste man kan få här i världen är inte pengar, det är inte det toppinredda huset, det är inte den schysta bilen eller dom glamourösa märkeskläderna från catwalken, det är kärlek...

En kärlek som är besvarad av någon, någon som man kan dela den med, det är det finaste du någonsin kommer få, det är inget du kan betala för, det är något man förtjänar... <3



Jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: B

Ha en trevlig kväll!:)

Och du, berätta gärna din åsikt om alkohol i min blogg!

2008-05-02 @ 22:31:40
URL: http://mynameisbeckaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0