Varför denna elaka bloggvärld?

Det här med att blogga känns faktiskt inge roligt längre. Inte ett jävla dugg faktiskt. I ärlighetens namn funderar jag på att ta bort den, sluta skriva offentligt, sluta bry mig om vad alla ni andra tänker. Jag har ju inget att skriva!

Jag minns när jag gick i ettan på skyttegym. Det var ju då alla fortfarande hade lunarstorm ni vet och där fanns det ju också en dagbok/blogg man kunde skriva i och då tyckte Sara att jag skulle skaffa en riktig blogg. Detta hände inte förrän kanske ett drygt halvår efteråt, men grejen är den att då hade jag roliga saker att skriva! Intressanta saker och inte bara vad fan jag gör om dagarna, för det är egentligen helt jävla ointressant och helt jävla oväsentligt för alla ni andra som inte känner mig eller egentligen har någonting med mitt liv att göra.

Nej fy, jag är så less på det och jag är så less på anonyma kommentarer i min blogg och i andras bloggar. Ska man kommentera och ha en åsikt, ha åtminstone stake nog att ange ditt namn, speciellt när man har en åsikt om att någon är en idiot, ett svin, en tönt, en med dålig klädstil, whatever. Vad är annars meningen? Jag yttarar mina åsikter, men ni vet ju att det är jag som säger dom. Ska man vara elak, fine, go a head, men då kan ni i alla fall stå för vad ni säger, och det här gäller allt i livet! Alla bloggar! För ärligt talat, varför skriver man något nedvärderande till andra, vad vinner man själv på det?

Jag har aldrig gjort det och jag kommer aldrig att göra det heller. Tänk vad många elaka kommentarer som alla stora bloggare får stå ut med varje dag, jag fattar inte varför människor runt om i Sverige sitter och skriver elaka saker till dom. Är det för att de lyckats och inte ni? Är ni avundsjuka på dem? Var inte det, beundra dem istället! Beundra dem för att de gjort något stort, för tro mig, de har kämpat för att få det de vill ha och visst, lite tur har vi alla, men i grund coh botten finns det mycket jobb bakom all framgång. Jag beundrar dem!

Det jag ville ha sagt var:
* Sluta vara så avundsjuka så att ni sänker er själva till en låg nivå
* Sluta kommentera elakt till bloggare, folk ni egentligen inte känner
* Ska ni kommentera elakt, ja men stå för din åsikt! (och nej inte under ett falskt namn)
* Och sist men inte minst, ta reda på fakta INNAN du dömer folk.

// Slemie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Själv sitter du och säger saker om människor och svenskar överlag i tidigare inlägg. Äpplet faller inte långt från trädet, kommer du med hårda åsikter kommer det definitivt komma hårda svar tillbaka.

2010-07-20 @ 23:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0