Edward Scissorhands

Jag har sett en film och det är inte vilken film som helst! Nej du, det här var en storslagen sensationell film som jag är så oerhört tacksam till att jag har fått se, så tack till min pojkvän som tvingade mig och se den och tack till Tim Burton, skaparen av filmen. :)

Alltså, Johnny Depp, behöver jag säga mer?
Han är, enligt mig, en av de bästa skådespelarna i hela världen! Har ni seriöst sett en enda film där han är sig lik en annan, nej, det kan ni inte för det är en omöjlighet! Han har alltid olika frisyrer, han har alltid olika sminkningar och det är så jävla svårt att känna igen honom ibland, men som den Johnny Depp fantast jag är så känner jag ju igen honom och jag beundrar verkligen det arbetet han gör! Åh, tänk bara på Sweeney Todd jämfört med Jack Sparrow, man kan ju knappt se att det är samma människa! Jämför man då de rollerna med Edward Scissorhands så vet man ju inte ens att det är han, och det tycker jag faktiskt är jävligt roligt. :) Sen ett stort plus med Johnny Depp är ju att han är så jävla snygg!

Jag älskade Edward Scissorhands, det är utan tvekan en av de bästa Johnny Depp filmerna jag har sett, nej nu ljög jag, det är faktiskt en av de bäsat filmerna jag någonsin har sett!
Den var så underbar och alla ni som inte har sett den, ni borde se den! Det är en skam om man inte ser den innan man dör, jag skojar inte!

Filmen handlar om en uppfinnare som skapar en människa.
Uppfinnaren ger honom hjärta, hjärna, en människokropp och till händer har han saxar. Uppfinnaren ska precis ge sin människa händer men får en hjärtattack och dör och därmed får människan leva ensam uppe i det ensamma huset, slottet. Människan är Edward Scissorhands.

En dag så är en kvinna ute i kvarteret och försöker sälja kosmetika och då ingen vill köpa bestämmer hon sig för att åka upp till slottet, hon vet inte vad som finns där och hon blir nyfiken. När hon kommer upp till huset möts hon av skulpturer klippta från buskar och träd och hon möter en sagolik trädgård. Kvinnan går in i huset och letar sig upp till övervåningen där taket har rasat in och längst in i hörnet hittar hon Edward. Kvinnan är väldigt vänlig och tar med honom hem till sin familj vilket ingen av dem har problem med. Familjen har en tonårsdotter som han självklart blir kär i men hon är ju inte intresserad av honom, hon har ju pojkvän, men det är bara till en början innan hon lär känna honom.

Edward blir väldigt populär snabbt då han klipper till skulpturer i familjens trädgård och efter bara några få dagar så vill alla grannarna få sina buskar klippta, även sina hundar och sina hår. Han är uppskattad av alla.
Edward vill alltid beskydda folk och vara en god människa, men är det verkligen så lätt när man har saxar till händer?

Filmen slutar på ett spektakulärt vis och man gråter av lycka, man gråter för att det är sorgligt, man gråter för att det är en så stark film och jag älskade slutet! Det är ett av de bästa sluten jag har sett och det var så jävla bra när de "knöt samman" filmen. :)

Edward Scissorhands

Puss


Kommentarer
Postat av: Wera

Det är en SKAM att du inte sett den försen nu :O :P

2009-05-11 @ 16:38:07
URL: http://weragr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0