Leklandet på Nöjesfabriken

Dagen har tillbringats på Leklandet på Nöjesfabriken och inte lek och buslandet som jag trodde att det hette, men det finns det en fullt logisk förklaring till att jag trodde det och det är för att min lillasyster säger det, ha!

Dagen har varit jätterolig, men visst fan märks det att man inte är 8-10 år längre då ens knän reagerar på minsta lilla och ens rädslor dyker upp, jag var aldrig rädd för någonting när jag var liiten! Men jag visste att jag var tvungen att möta mina rädslor och besegera dem idag, så första halten var fritt fall på 6 meters höjd. Det är en rutschkana som går rakt ner och som viker lite långt ner, annars är den spikrak och man bara faller och faller. Sex meter låter inte så mycket och det ser inte mycket ut för världen men när man väl sitter där och ska kasta sig ut i luften då är det en helt annan sak vill jag lova! Efter många om och men kastade jag mig ut och fick en pirrande känsla i magen och det var inte alls så farligt! Det farligaste var att verkligen VÅGA kasta sig ut i luften, resten var ju bara roligt :)

Andra steget var att ta den som var på åtta meter och här sanckar vi högt asså! Men jag skulle inte vara sämre här. Jag satt och tittade och tittar man rakt ner blir man ju scared to death! Men nä, jag ville inte vara en fegis som ångrar mig när jag åker hem så jag tog ett djupt andetag och kastade mig rakt ut i luften och vilken känsla! Oboy! :D Men läskigt som fan var det men det var bara att göra det igen och igen och när vi väl skulle gå hem så tyckte man ju att det var en baggis att åka den. Hörde av en gubbe som började snacka med mig när han såg hur rädd jag var efter sexan att det finns en på 14 i Göteborg, 14! Nej dra åt helvete, så är jag livrädd för en på sex meter, ha! Vilket skämt, därför var jag tvungen att klara åttan ^^

Förutom dessa fritt fall och rädslor så har jag klättrat som en galning upp och ner upp och ner, krupit i tunnlar (AJ! Mina knän!) åkt linbana, hoppat på studsmatta, haft bollkrig, byggt borgar, gått igenom pasager och åkt rutschbanor som snirklar sig runt runt och fått en miljon stötar igenom hela kroppen och vissa gjorde riktigt ont! Riktigt jävla ont så jag kommer aldrig mer åka i en sån där jävla sak!

Sen så delade vi upp oss två och två och turades om att vara med varandra och så jagade vi varandra och fan vilken tid det kunde ta att hitta varandra, det var riktigt skoj när man såg varandra och var tvungen att kämpa som fan för att inte bli tagen. Hihi!

Dagen var bra! :D Kanon faktiskt! Men nästa gång ska jag ha knäskydd och helst armskydd och öronproppar, tänk er ett ställe med hundratals skrikande ungar, det tar på krafterna det ;) och i morgon när jag vaknar slår jag vad om att jag har världens jävla blåmärken, men va fan! Ddet var roligt att leka igen ^^ och det här var ett GULD-träningspass! HA!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0