7/10-09

Vad är det med mig och kvällar?
När alla andra svenssonmänniskor är helt slut och säckar ihop framför tv:n för att sedan vara dödstrött och leta sig till sängen, blunda och få en natts sömn, ja vad gör inte Larsson då?

Jo, jag tittar på tv, det kan jag erkänna. Jo, jag är också trött där ett tag, det kan jag erkänna, men skillnaden med mig och alla andra svenssonmänniskor är att jag får så mycket energi på kvällen, det är galet! Jag älskar att säcka ihop framför tv:n på kvällen, det gör jag verkligen, men samtidigt är det punkten på dagen då jag får mest gjort. Klockan tio på kvällen kan jag få för mig att jag vill träna, ja tror ni att klockan hindrar mig då? Icke sa nicke, jag tränar minsann tills svetten rinner! Jag kan komma på att det är alldeles för stökigt i lägenheten klockan tio på kvällen, men tror ni att klockan hindrar mig? Nope, jag städar tills det är tipp topp och skinande rent, för jag trivs verkligen inte när det är stökigt, och jag trivs inte med mig själv när jag inser att det har gått för långt angående min träning och att jag inte tränat de passen som jag borde ha gjort.

Jag kan få lite panikångest över allt ibland, men va fan?
Jag är ju bara mänsklig med mänskliga rättigheter och fånigheter, så de så!

Nu känner jag mig för övrigt jävligt nöjd med mig själv för jag har tränat och städat ikväll :)
Så nu förtjänar jag verkligen en natts sömn, jag tycker det är viktigt, att förtjäna saker och att kämpa för dem.
Så nu blir mitt nästa projekt att springa tre gånger i veckan och gå minst en halvtimme de övriga dagarna + att jag ska styrketräna för att hålla formen, och om jag håller detta i en månads tid (till att börja med) så ska jag ge mig själv en morot. Så därför får jag belöningen att åka ner på stan och köpa mig något riktigt fint :) Man ska ha mål om man känner att man fastnat och att allt är tungt. För om man kämpar mot något som man verkligen vill ha så ger man inte upp och på så sätt får man sina sysslor gjorda!

TADA!!!!!! (Och vi spelar en liten fanfar!)

Puss!

Kommentarer
Postat av: Ulrika Andersson

Hej gumman



Tänkte bara tipsa om en rolig blogg, för oss alla julälskare.

www.julaftonsmorgon.blogg.se



Här får man se lite roliga klipp på julmusikvideos, goda recept m.m.



Kika in vetja!

Kramisar

2009-10-08 @ 16:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0