Trött, trött, trött, trött, trött... (mat...)

Då har man gjort dagen, denna helsikes långa förbannade dag!

Egentligen skulle den vara mellan 08:15-20:00 men tror ni verkligen att den tidsplanen höll? Det är faktiskt ES3 vi snackar om och inte några tidsoptimister! Nej då, klockan 21:15 befann jag mig hemma, ja, det är faktiskt sant!
Så jag är ju inte direkt pigg nu, men jag känner att jag fått jättemycket gjort idag i alla fall, jag känner mig riktigt duktig, jag känner mig skadad, i benet. Tror en nerv har kommit i kläm för det har gjort ont sedan 16:10.

Idag började vi med gruppsamling och uppsjungning. Gick ju riktigt fint faktiskt, synd bara att det skulle ta ENDAST ca EN timme att komma igång! Efter det var det hårdträning av manus och rörelser som gällde. Ska ha ett litet danssolo i första låten med mitt älskade gymnastikband och DET är jag jättelycklig över! (Äntligen kommer det till lite nytta)
Efter att vi tränat manus, kanske fem sex scener..? Så var det lunch klockan 11:00, fast jag smet iväg lite smidigt och tyst som ett lejon 20 minuter tidigare för att hinna ner till skyttehallen och skjuta ett pass på en timme. :)
Träningen gick faktiskt bra, känner att det är på gång nu. Efter mitt pass sprang jag upp till Sörgård (Bara där höll jag på att slå ihjäl mig, att springa i gympadojor när det är svinglingt ute är ingen höjdare kan jag tala om för er!)
Lämnade nycklarna och sedan sprang jag till Saga i tron om att jag var jättemycket senare än alla andra! (Det var jag inte, jag var nästan först på plats)

Efter "lunchen" som jag hoppat över för att träna körde vi igång med träningen igen. Denna gång skulle vi för första gången testa hur "Dödsscenen" skulle gå till. Efter många om och men och mycket fixande och trixande tycker jag att vi fick till det riktigt bra, och om inte det vore nog så drabbades jag/Simba och Viktor/Mufasa av en hel del blåmärken. Vi fortsatte att träna, träna, träna och... träna. Jag var dödshungrig och proppade i mig massa vatten och smågodisar för att hålla energin uppe. (Hade jag haft diabetes hade nog mitt blodsockervärde varit så lågt att de antagligen fått köra iväg mig till sjukan i hopp om att jag skulle vakna igen!) Men... Klockan 16:00 var det äntligen dinnertajm! :D
Jag, Alex, Lina, Amanda och Sofie gick iväg till Annexet och käkade massa gott och kan ni gissa om min kebabtallrik var god or what?! Stripsen var delikata och kebaben, ja, kan inte ens beskriva med ord hur gått den första tuggan smakade!

17:00 fortsatte vi.
Då skulle vi luska ut hur jag och Marie/Scar skulle fightas på slutet och ja, vad ska man säga, fler blåmärken..? Nej, men det gick faktiskt riktigt jävla bra! Vi övade och fick till en väldigt bra koreografi där tycker jag. 18:00 hade vi fått höra att danscoachen Veronica skulle komma, men tror ni att den människan dök upp? Nej, just det, det gjorde hon inte, och det kunde hon inte ens ringa och säga! Jävla kärring, oj, ursäkta språket..
Vi fortsatte med vårt och ca 19:00 körde vi igång och bara övade låtarna. En fråga:

Kan ni gissa om det är jobbigt att sjunga "Snart är det jag som är kung" samtidigt som ni springer runt och leker och latjar, virrar bort en pippifågel och ser skitglad ut?

Ja eller nej?

Det är SKITJOBBIGT! Jag flåsar som bara den, hoppas det inte hörs eller syns för den delen...

Efter ett litet tag kom det en sminkare från Dorotea som visade oss tips på hur man kan sminka oss till djur och det blev skitsnyggt, verkligen! Hon sminkade min look på tre minuter, tre! Fattar ni hur jävla kort tid det är! Hon var gryyymt duktig. :) Maggan var hennes namn förrersten. Sen, 21:00 var dagen slut, äntligen. Men man var så jävla trött att man inte ens kunde hurra för det..

Nu är jag hemma, ska sova, för jag ska upp tidigt i morgon igen, befinna mig i skolan 08:15 och träna på musikalen hela dagen. På kvällen är det party party, 100-dagars! (Jag vet inte vad jag ska klä ut mig till men det lutar åt Viktors förslag) Och vad var det? Det säger jag inte! Det får du se i morgon! :) HAHAHAHAHAHA!

Puss och God natt // Slem :)

Kommentarer
Postat av: Maggan

Hejsan! Det var ju roligt att du gillade målningen! Jag ska försöka komma ifrån jobbet på torsdag e m, så jag kan kolla på er på kvällen. Jätteroligt att jobba med er alla!

2009-03-11 @ 08:54:29
URL: http://mims1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0