Att tatuera ett namn

Jag har aldrig förstått det här med att tatuera in någons namn på sin kropp.

Uppfatta mig inte fel!
Jag tycker att det är okej om man vet att man alltid kommer att ha ett evigt band till den personen, som till exempel ens syskons namn, sina föräldrars, sina barns namn, det är okej, mer än okej, det är riktigt fint gjort! Det skulle jag till och med själv kunna göra, tatuera in mina syskons namn, mina föräldrars eller mina kommande barn.

MEN... Att tatuera in en pojkväns eller en flickväns, älskare, första frus, vad fan som helst, det tycker jag bara är löjligt.
Man kan ju omöjligt veta om man ska vara tillsammans med den personen hela livet, okej, det är fint gjort för tillfället, men om man tänker såhär:

Om jag till exempel tatuerar in min pojkväns namn och sen så gör vi slut. Sen så blir jag tillsammans med en annan kille, tror ni inte han skulle tycka att det är jobbigt att jag har min gamla pojkväns namn intatuerat på mig?
Och tänk om det är den killen jag ska leva med resten av mitt liv, då kommer det vara en ständig påminnelse om att killen innan honom verkligen betydde så mycket att jag till och med tatuerade in hans namn på min kropp, men varför har jag inte tatuerat in hans namn? Hm hm, mystiken tätnar! Han skulle väl bli knäckt, om han inte har ett jävligt bra psyke och inte påverkas av det, men vi vet ju alla att någonstans djupt inom en så finns det faktiskt ett tomrum där man ofta lägger saker som man inte vill acceptera..

Nej, jag förstår mig faktiskt inte på det där med att tatuera in namn på det sättet.
Egentligen borde man aldrig tatuera in någons namn om man inte har ett biologiskt band.
Det spelar ingen roll hur mycket du älskar din flickvän eller pojkvän, det spelar ingen roll att du varit gift med din fru eller man i 27 år, det spelar ingen som helst jävla roll! För man kan aldrig vara säker, eller hur?

Jag var bara tvungen att avreagera mig och verkligen få säga min åsikt! (Jag har ett så stort behov av att göra det ett x antal gånger per dag!)

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0