Alla dessa fördomar

Blir man inte jävligt less på alla dessa fördomar om folk?
Är det inte så jävla uttjatat att höra att man är konstig, att man inte räcker till, att man är dum i huvudet, att man är liten, ful, kort, tjock, lång, smal, bi, gay, fan, allt!

Fatta vad många människor som har fördomar om folk som är gay till exempel, speciellt i små samhällen.
Bögjävel, jävla fikus, ditt äckel, flata, hora, vill du ha häcken full eller?

Jag menar, hallå? Det här är för fan 2000-talet!
Vi lever i ett modernt samhälle, vad spelar det för roll åt vilken läggning man är lagd?

Tittar på den där filmen Härmed förklarar jag er för Chuck and Larry.
De hittar på att det är gifta, gay, för att den ene killen ska få sjukförsäkring till sina barn eller nåt annat eftersom hans fru dog för några år sen, vad händer?
Alla vänder sig emot dem, för att de säger att de är gay, då dom inte alls är det!
Tittar konstigt på dem, undviker dem, ville inte snacka med dem, snackar skit bakom ryggen på dem, så JÄVLA LÖJLIGT!

Det är exakt så det är i dagens samhälle, överallt!
Berättar man att man är gay, hur många är det som accepterar det?
Nog många för att man kanske ska känna sig lycklig, men hur många är det som inte accepterar det då? Tillräckligt många för att knäcka den stackars människan som bara berättat hur han/hon känner sig!
Ska alla bara undvika dem då och tycka att de är äckliga, de är precis lika mycket värd som vi andra som är hetero!
De tycker om samma saker som oss, shoppa, titta på tv, sitta vid datorn, spela fotboll, innebandy, dansa, sjunga, spela musik, måla, allt, det enda som skiljer är att de gillar samma kön!

Jag blir så arg på alla dessa JÄVLA fördomar!
Det är så jävla omoget, man borde ha växt ifrån det där när man går på gymnasiet, till och med när man är nere på högstadiet, men nej, folk bara MÅSTE ha nån att klaga på, mobba och trycka ner, bara för att de själv är så JÄVLA meningslösa och inte kan göra någonting! Fan ta er!

Jag känner två stycken som är gay, fattar ni vilket jävla helvete dom tvingas gå igenom varje dag?
Tänk om det var ni, skulle ni verkligen vilja att nån trackade ner på er då? I don't think so!

Nej, skippa alla fördomar och snacka med människorna istället, de är inte mer annorlunda än vad ni är, så det så!

Utöver mina ord vill jag bara säga att jag älskar min alex.
Han betyder ALLT, han är ALLT!
Den kärlek vi har är så stor att ingen och inget skulle kunna förstöra den, vi är inte två personer, vi är en, tillsammans.
Jag älskar dig Alex!
      Snart 1 år och en månad tillsammans nu :)

Emla ♥ Almy = Sant


Puss // Ems ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0