Hur vet man vad som är rätt?

Hur vet jag att jag kommer vara samma person hela mitt liv?
Hur vet jag om jag kommer älska samma personer resten av mitt liv?
Hur vet jag om jag ens överhuvudtaget kommer att göra något stort av mitt liv?!


Jag har så många frågor, frågor jag vill ha svar på! Är det för mycket begärt?
Jag vet inte vad jag ska göra.
Har ni tänkt på att man ofta tar saker för givet?
Alla möjliga saker, men en dag så är det slut, en dag så finns det inte mer, varf´ör ska det behöva vara så?
Varför kan inte alla få vara lyckliga?

Det är ganska underligt faktiskt när man tänker på det... Hur allt kan förändras på en sekund!
Hur allt du äger och har kan tas ifrån dig innan du hinner blinka!
Vad tänker du nu?!

Jag är inte dum, jag är rädd...

Jag är rädd att förlora allt jag älskar, jag är rädd att allt bara är en dröm som jag kommer vakna upp ur vilken minut som helst och inse att det inte var mer än en sagolikt vacker dröm!
Jag är rädd för att behöva inse vilken verklig värld jag lever i och gå tillbaka till det, när jag i min sömn och dröm hade det så mycket bättre, man kan ju aldrig veta...

En dag kanske man sitter där i parken med en ölburk i handen, eller ligger ute på gatan för att man blivit vräkt, eller varför inte, vara sjuk men inte ha råd att betala för att bli frisk, som i USA.
Då kanske man kan tänka tillbaka på drömmen och inse hur lyckligt lottad men en gång var...

Lev livet och ta inget förgivet! // Emla =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0