En mysdag helt enkelt









Idag har det varit en helt fantastiskt underbar höstdag här i Karlstad. Solen har varit framme precis hela dagen och det har varit varmt, himla härligt :) Dagen innehöll shopping på stan (ÄNTLIGEN!!!!) städande (booooring...) solskenspromenad i skogen (destination granris och rönnbär) inredning (nytt och höstfint i köket) och som pricken över i en fantastisk måltid bestående av fläskfilé och potatisgratäng, bästa köttet på länge. En perfekt dag om jag får säga det själv, en mysdag helt enkelt :)

Och hör och häpna! (eller se...) min mårbackapelargon BLOMMAR! Jag har fått blomman att blomma efter att den bara har bestått av gröna blad i två månader, otroligt! Ja jag kan nog inte vara mer stolt över mig själv faktiskt och tricket är tydligen att INTE vattna. Detta upptäckte jag när jag kastade bort en annan blomma som jag trodde var död och som sen helt magiskt började blomma efter flera veckor utan en enda vattendroppe, moder natur är allt bra konstig, men det är väl det som är så faschinerande :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0