The girl with the dragon tattoo

Jag har kollat runt lite på nätet, jag är ju så nyfiken på hur den amerikanska versionen av Milleniumserien kommer att bli! Jag älskar de filmerna. De är bra i sin enkelhet, för visst måste ni väl hålla med om att filmerna känns enkla rakt igenom? Om man jämför med en amerikansk film alltså, där är allt så stort och så pråligt och jag tror att det kommer bli så med den amerikanska versionen också, inte mig emot, jag är så nyfiken så jag tror jag spricker snart!

Jag kollade även in rollistan och den verkar lovande, men jag fick mig en smärre chock när jag såg att Stellan Skarsgård ska spela Martin Vanger. Usch, han kommer ju vara så läskig! Jag gillar ju Stellan som skådespelare och jag har aldrig sett honom spela en sån roll förut, så det blir en ny upplevelse. Läskigt, men spännande :)

Den amerikanska versionen The girl with the dragon tattoo (som för övrigt är en jätterolig titel om man jämför med den svenska) har biopremiär den 21 december i Sverige i år, vilken bra julklapp va! Jag önskar mig redan nu två biobiljetter till premiären, så ni som aldrig vet vad ni ska köpa, shoot! ;)

Man blir ju lite smått rädd när man ser omslaget de gjorde till vår version av Män som hatar kvinnor, liiiiite skillnad på vårt omslag som känns mysigt och mysteriskt och här känns det som om döden kommer att hinna ikapp dig. Och varför det blå ögat? Noomi Rapace har ju bruna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0