Kryddor

Mmm... Det luktar kryddor i hela köket, så underbart! Hela dagen har varit underbar förresten!
Idag har det varit sån där riktig kvav värme ni vet, sån som man egentligen hatar, men idag mina vänner har jag ÄLSKAT den, nu är det vår! Nästan sommar och fasen vad det känns gött!

Nu fattas bara grillpremiären som vi hade lust att göra i helgen men som aldrig blev av.

NÅN SOM VILL JOINA MIG OCH MR. SAMBO PÅ EN GRILLKVÄLL? :)

I alla fall, i och med denna fina dag så tog vi en promenix till Blomsterlandet (vårt söndagsnöje numera!) och där blev det inköp av oregano och timjan som jag alltid använder i matlagning och lite smått och gott som rustika krukor i fransk lantstil, skyltar med kryddornas namn och små lyktor i spralliga färger som fick pryda balkongen. Dessa lyktor har Mr. Sambo suktat efter i två söndagar nu så nu äntligen slog han till, fantastiskt! ;)









Kryddorna ska flyttas ut när det blir varmare.
Men för tillfället får vi nöja oss med att ha dom ute under dagarna och inne på kvällarna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0